Csatlakozz!

A Co-Optiums, a kooperatív játékok oldala volt olyan szerencsés, hogy tesztelhette egy picit a Mass Effect 3 multiplayer üzemmódját. Az alábbiakban átültettük magyarra a legfontosabb tapasztalataikat.

Az egyik legfontosabb információ, hogy a multiplayer karaktereink állandóak lesznek – azaz, nem küldetésről-küldetésre kell újat generálnunk, hanem újabb és újabb küldetésekben vehetünk részt velük. Valamennyi, a korábbi játékokból megismert karakterosztályt használhatjuk co-op módban is; a multis karaktereink éppúgy kapnak tapasztalati pontokat, mint Shepard parancsnok a single player kampányban.

A fajok közül egyelőre a kroganokat, aszárikat, turiánokat, és persze az embereket nevesítette a cikkíró, de ezen kívül még három másik faj is játszható lesz: a tesztelő például egy hetedik szintű drell vanguarddal esett neki a pályáknak, akinek van egy speciális rúgó támadása, és brutálisan gyors a többiekhez képest.

A küldetések párhuzamosan zajlanak Shepard történetével. A pályák baromi jól néznek ki állítása szerint, és bár azért viszonylag korlátozott a méretük, a folyamatos akció közben nagyobbnak érezte őket, mint amilyenek valójában.

Valamennyi küldetésben 12 hullámban támadnak különböző ellenségek, mindegyik hullám random ellenfeleket és szintén random célkitűzéseket tartalmaz. Az egyik célkitűzés, amibe belefutott, az volt, hogy mind a négy játékos jusson el a térkép egy meghatározott területére, és ott törjön fel egy számítógépet; egy másik feladat az volt, hogy bizonyos objektumokat gyűjtsön össze az osztag a térkép különböző pontjairól., bizonyos időn belül. Az ellenségek az egyszerű katonáktól kezdve óriási robotokig sokféle volt – utóbbi legyőzéséhez az osztag teljes tűzereje kellett.

A különböző hullámok célkitűzései mellett kapunk majd extra kihívásokat is, opcionális célokat. Ilyen lehet például, hogy bizonyos módon öljünk meg ellenfeleket, ezekért extra pontokat kaphatunk. A kooperatív akciókért extra jutalom jár – például egy elesett társunk felélesztése is ilyen tevékenység.

Amennyiben a csapatból valakit kiütnek, akkor egy rövid ideig feléleszthető – ha senki sem tud vele foglalkozni egy ütközet közepén, akkor viszont az illető szép csendben elvérzik. Ettől függetlenül, a következő hullámban minden elhullott csapattárs feléled – már amennyiben volt túlélője az előző csatának. Ha egy hullámban mindenkit kiütnek, akkor viszont végetér a küldetés.

Szerencsére a begyűjtött tapasztalati pontok nem vesznek el, azok felhasználhatóak a karakter fejlesztésére.

A tesztelő és csapata a hetedik hullámig jutott, mint írja, az ellenfelek intelligensek voltak, ők pedig túlságosan szétváltak a harc során, így nem élték túl az ütközetet. Ennek ellenére élvezte a játékot.

A csapatmunka nem meglepő módon állatira fontos lesz, ahogyan a fedezékek használata, és a különleges képességek jó időzítése is. Jól kell majd taktikázni, ahogy az egyik játékos a többiek fedezőtüze mellett előrerohan egy cél felé. A képességek közül a tesztelő egy biotikus akciót emelt ki – amikor az egyik játékos biotikus erejével tartja fel az ellenségeket, míg a többiek szépen elintézik azokat a fegyvereikkel.

ME3 multiplayer co-op teszt bejegyzéshez 1 300 hozzászólás

  • Dzsejt szerint:

    Izgalmasnak tűnik.

  • Laci szerint:

    Tudna valaki segíteni? Elértem a 20-as szintet egy karakterrel, és nem tudok csatlakozni a gyors meccshez. Csak az új meccs létrehozása indul. Az meg csak 2 játékossal megy, ami nagyon nehéz! Miért nem indul a 4 játékos gyors meccs ?