Üdvözlünk az SFportal nem hivatalos Mass Effect rajongói oldalán!

Kövess minket!



Vagy kérj e-mail értesítőt!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Mass Effect @ Google+

Mass Effect @ Facebook

A hivatalos magyar Mass Effect Facebook oldal

Csatlakozz!

A Gamestar magazin német kiadásában megjelent egy Mass Effect 3 teszt, amit a Bioware Social Network egy fórumozója volt olyan kedves, és angol nyelven összefoglalt néhány címszóban. Lássuk, miket írtak.

  • A fő küldetés kb. 15-20 óra hosszúságú
  • Minden mellékküldetéssel együtt kb. 40 óra a Mass Effect 3 végigjátszása
  • Nincsenek elvarratlan szálak, nincs cliffhanger, a Bioware tartotta magát ahhoz, hogy teljesen lezárja Shepard trilógiáját.
  • Több, mint 100 különböző jelenet, beszélgetés vagy egyéb esemény van, amit befolyásolnak a döntéseink; ezek lehetnek kisebb fajsúlyú változások (valaki megköszöni Shepardnak, hogy végrehajtott egy küldetést), meg nagyon komoly, történetet befolyásoló következményekkel is járhatnak, amiket nyilván a Gamestar sem akart elspoilerezni. Ezeket a következményeket nem mindig fogjuk szeretni.
  • SPOILER [jelöld ki a szöveget az olvasáshoz]: A szövetségesek gyűjtéséhez sok különböző küldetést meg kell csinálni, többek között megoldás kell találni a krogan genophage problémára, meg kell építenünk egy Prothean fegyvert, hatástalanítani kell egy Cerberus bombát, mielőtt elpuszítena egy fél holdat, és virtuálisan be kell jutnunk egy számítógépes programba is. SPOILER VÉGE
  •  Attól függően, hogy mennyi küldetést csinálsz meg, változik a játék befejezése, meghatározza, kik élik túl a Mass Effect 3-at (lásd bővebben a Galaxy at War-ról szóló cikkünket)
  • Bár a játék élvezhető az új játékosok számára is, a cikkíró mindenképpen azt javasolja, hogy előbb a Mass Effect 1-2-t játsszuk végig
  • Az ME3 “Role-Play”-módja teljesen Mass Effect 1 érzetet ad a játéknak.
  • A játék rengeteg lehetőséget ad Shepard testreszabásának. Minden karakterosztálynak van 8 képessége, mindegyik képességnek 6 szintje van, a képességek negyedik szintjétől kezdve pedig specializálódhatunk (ahogy ezt a demóban is láthattuk).
  • A fegyverek testreszabása is érdekes, fontos, de tulajdonképpen kevés hatása van a módosításoknak
  • A játékegyensúly nem egészen optimális a szerző szerint
  • A játék Medium beállítás felett érezhetően nehezebb, ugyanakkor az ellenfelek mesterséges intelligenciája nem annyira fejlett
  • SPOILER [jelöld ki a szöveget az olvasáshoz] Eljutunk krogan romokhoz, feljutunk egy geth hajóra, és meglátogatjuk a turián Palaven holdját is, meg rengeteg egyéb helyet. SPOILER VÉGE.
  • Több helyen is át kell vennünk egy-egy ágyú irányítását, ahogy azt a korábbi előzetesekben láthattuk.
  • A pályák felépítése hasonlít az ME2-höz, amit a szerző nem tart tökéletesnek, de a játékmenet gördülékeny, izgalmas, drámai – legfőképpen a történetnek és a dialógusoknak köszönhetően, amiket nagyon jónak tart.Rengeteg kisebb-nagyobb választási lehetőségünk van.
  • A bolygók szkennelése nem annyira unalmas, mint az ME2-ben, mivel gyorsabban is működik, valamint egy új minijátékot tartalmaz. SPOILER [jelöld ki a szöveget az olvasáshoz] Amikor belépünk egy rendszerbe, akkor észrevétlenek vagyunk, köszönhetően a Normandy álcázótechnológiájának. Ugyanakkor minél többször szkennelünk egy bolygót, annál nagyobb esélyünk van arra, hogy egy Kaszás hajó felfigyel ránk – ekkor indul egy minijáték, amikor el kell menekülnünk. SPOILER VÉGE.
  • Az új közelharci támadások szórakoztatóak, de túlzottan erősek.
  • A játék grafikája nem a legtökéletesebb.
  • Nagyon jó, dinamikus zenéje és hanghatásai vannak a játéknak.
  • A háborús erőfeszítéseink folyamatosan nyomonkövethetőek a Normandy egyik terminálján.

Összefoglalva: a játék az ME2 erősségeire épít, de visszahoz néhány dolgot az ME1-ből is, ezáltal a sorozat legütősebb darabját készítette el a Bioware.

PONTSZÁM: 9/10

Hang: 10/10
Küldetések / történet: 10/10
Karakterek: 10/10
Harc: 8/10
Egyéb: 9/10

Márciusban meglátjuk, igaza van-e a tesztelőnek. 🙂

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.